نحوه‌ مدیریت و کاهش مصرف اینترنت در اندروید

عصر کالا- کاربران دستگاه‌های اندرویدی با رعایت چند نکته می‌توانند مصرف اینترنت را مدیریت کرده و کاهش دهند.

نحوه‌ مدیریت و کاهش مصرف اینترنت در اندروید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های اندرویدی استفاده از اینترنت و میزان مصرف آنهاست. برخی از کاربران ممکن است اغلب از مصرف بیش از اندازه حجم اینترنت خود شکایت داشته باشند و حتی برخی از شرکت‌ها و اپراتورها را به کم‌فروشی متهم کنند. اما مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این اعتراضات، به سرعت بالای اینترنت اشاره می‌کنند که ممکن است باعث شود کاربر تصور کم‌فروشی داشته باشد.
    البته همواره یکی از دلایل مصرف بی‌رویه اینترنت در گوشی‌های هوشمند فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه‌ی گوشی است؛ در حالی که ممکن است کاربر از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکرده و یا به ندرت مورد استفاده قرار گیرند.
    بنابراین توصیه‌ای که همواره از طرف مسئولان و کارشناسان برای جلوگیری از تصور حجم‌خوری داده می‌شود این است که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید. بدین ترتیب با غیرفعال شدن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی که از آنها استفاده نمی‌شود یا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، می‌توان تا حد زیادی مصرف اینترنت گوشی‌های هوشمند را کنترل کرد.
    بر این اساس فعالیت اپلیکیشن‌ها را در پس زمینه (Restrict Background) محدود کنید: برای این کار به تنظیمات و سپس Data Usage بروید و آن اپلیکیشن خاص را پیدا و در پایین صفحه گزینه Restrict background data را فعال کنید.
    قبل از ارسال تصاویر آنها را فشرده سازی کنید؛ همچنین نقشه گوگل را دانلود و بصورت آفلاین استفاده و تا جایی که می‌توانید از وای-فای بجای دیتای سیم کارت استفاده کنید.

    از سوی دیگر می‌توان کیفیت صدا و تصویر را در حین استریم کردن کاهش داد.( پخش کننده های آنلاین موسیقی و فیلم)؛ قابلیت فشرده‌سازی دیتا را در کروم فعال کنید. با رفتن به Setting و سپس Bandwidth Management و درنهایت Reduce Data Usage می‌توانید آن را روشن کنید تا در مصرف دیتا توسط کروم بیشتر صرفه جویی شود. همچنین می‌توان دیتای سیم کارت را بصورت دستی غیرفعال کرد.
    در هر حال سامانه‌هایی برای بررسی میزان مصرف کاربران اینترنت در حوزه‌های ADSL و اینترنت موبایل راه‌اندازی شده و در سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد؛ مشترکان از طریق این سامانه‌ها می‌توانند میزان دقیق مصرف خود را بررسی کنند و روی میزان مصرف خود کنترل داشته باشند.
    همچنین هر یک از اپراتورها سامانه‌ای دارند که به واسطه‌ آن کاربران می‌توانند از طریق حساب کاربری خود به اطلاعات مختلفی از جمله ریزمکالمات و میزان مصرف و باقی‌مانده بسته‌های خود دسترسی پیدا کنند و میزان مصرف اینترنت خود را به‌طور دائم مورد بررسی قرار دهند.
    علاوه بر این سه کد نیز در نظر گرفته شده که هر یک از اپراتورها آنها را اعلام کرده‌اند تا کاربران با وارد کردن آنها بتوانند میزان مصرف و باقی‌مانده خود را بررسی کنند. مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری #100* از اطلاعات اینترنت همراه سیم‌کارت همراه اول خود مطلع شوند؛ برای دریافت اطلاعات از اپراتور دوم یا ایرانسل هم کد #555* در نظر گرفته شده است. همچنین مشترکان رایتل می‌توانند با شماره‌گیری #144* اطلاعات مربوط به بسته‌های اینترنتی خود را به دست آورند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر