در انگلیس راه اندازی شد؛

سیستمی که تماس با موبایل هنگام رانندگی را ردیابی می کند

عصر کالا- به تازگی در انگلیسی سیستمی کنار جاده ای آزمایش می شود که با یک اسکنر مخصوص تشخیص می دهد چه زمانی مشغول تماس با موبایل است و به او هشدار می دهد.

سیستمی که تماس با موبایل هنگام رانندگی را ردیابی می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، در منطقه نورفولک (نزدیک لندن) در انگلیس یک سیستم کنار جاده ای آزمایش می شود که تشخیص می دهد چه زمان راننده پشت فرمان با موبایل تماس می گیرد.

    این سیستم دارای اسکنری است که قابلیت ردیابی سیگنال های منتشر شده از یک موبایل هنگام برقراری تماس را دارد. در این وضعیت یک علامت الکترونیک در کنار جاده روشن و خاموش می شود تا به راننده هشدار دهد.

     به گفته شرکت Westcotec(سازنده این سیستم) اسکنر می تواند بین سیگنال های رادیویی موبایل و بلوتوث تمایز قائل شود (زیرا تماس های بلوتوثی در انگلیس قانونی است). در صورت تماس بلوتوثی علامت هشدار روشن نمی شود.

     به هرحال در وضعیت کنونی این فناوری با چند محدودیت روبرو است. نخست آنکه  نمی تواند تشخیص دهد راننده یا مسافر مشغول تماس با موبایل هستند. بنابراین در برخی موارد علامت هشدار بدون لزوم روشن می شود.

    در درجه دوم آنکه  اگر راننده از اینترنت موبایل استفاده کند، سیستم نمی تواند آن را تشخیص دهد. به گفته محققان این روند بسیار خطرناک تر از برقراری تماس در جاده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر