اختصاص پهنای باند کم‌هزینه به بازی‌ها

عصر کالا- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حضور وزیر ارتباطات جوان و مسلط را غنیمتی برای حوزه بازی‌سازی دانست و گفت: آینده بازی‌های کامپیوتری، مارکت‌های دیجیتال است و اگر وزارت ارتباطات پهنای باند با هزینه‌ی کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از مارکت‌های دیجیتال می‌روند.

اختصاص پهنای باند کم‌هزینه به بازی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حسن کریمی قدوسی  با اشاره به تاثیر وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر حوزه بازی اظهار کرد: با حضور آقای جهرمی در حوزه‌ی بازی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که نه قبلا وجود داشته و نه شاید در آینده به وجود آید. وزیر ارتباطات جهرمی نه تنها جوان است، بلکه حوزه بازی را می‌شناسد و به بازی مسلط است و این نکته اهمیت زیادی دارد، زیرا ما جوانان زیادی داریم که حوزه بازی را نمی‌شناسند.

    وی با بیان اینکه اگر یک مدیر یک فضا را بشناسد، به آن فضا توجه می‌کند و این سرمایه مهمی برای بازی در این چهار سال است، افزود: این موضوع فضایی را در بحث حمایت از بازی‌سازان داخلی ایجاد می‌کند و می‌توان شاهد اتفاقاتی بود که به همین راحتی نیفتد. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آماده این است که تعاملات خوبی با وزارتخانه داشته باشد تا حمایت مادی و معنوی و هرچه حوزه بازی در زمینه‌ی تولید احتیاج دارد و در اختیار وزارت ارتباطات است، به بازی‌سازان دهد.

    مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حمایت از حوزه بازی را در دو قالب اعتبارات مالی و زیرساختی دانست و توضیح داد: یک بحث، اعتبارات مالی در قالب وام است و یک بحث، انتظارات زیرساختی است. به صورت خاص، اکنون چند مارکت دیجیتال کامپیوتری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در حال راه‌اندازی است. بزرگ‌ترین مشکلی که آنها دارند این است که حجم بازی‌های کامپیوتری بالا، در حد 40 گیگ است.

    کریمی قدوسی ادامه داد: اگر کاربر بخواهد هزینه پهنای باند عادی به بازی‌ها بدهد، قیمت تمام‌شده‌اش بیش‌تر از قیمت خرید سی‌دی می‌شود و فضای دیجیتال ایجاد نمی‌شود. اگر وزارت ارتباطات برای آنها استثنا قائل شود و پهنای باند با هزینه‌ی کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از این مارکت‌های دیجیتال و کامپیوتری می‌روند. اتفاق مشابهی که برای پخش فیلم و سریال در سایت‌های داخلی انجام گرفته است.

    وی با بیان اینکه آینده بازی‌های کامپیوتری، مارکت‌های دیجیتال است، سی‌دی جمع شده و همه اینترنتی کار می‌کنند، گفت: برای اینکه بخواهیم در کشور روی حوزه محیط شویم و فضا را از دست ندهیم، مارکت‌های دیجیتال خیلی مهم است. این کار یکی از موارد و زیرساختی است که وزارت ارتباطات راحت می‌تواند بدون هزینه انجام دهد. وزارت ارتباطات در فضای سرور دادن به بازی‌های ایرانی هم امکانات خوبی می‌دهد. همه بازی‌های ایرانی آنلاین هستند که سرور می‌خواهد و قرار دادن زیرساخت بر عهده وزارت ارتباطات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر