ساخت نسل جدید سیستم عامل لینوکس برای امنیت اینترنت اشیاء

عصر کالا- این اولین بار است که شرکت مایکروسافت سخت افزاری را برای اجرای لینوکس طراحی می‌کند که در آن سیستم عامل ویندوز دخالتی ندارد. رئیس شرکت مایکروسافت می‌گوید: ما یک شرکت ویندوزساز هستیم، متوجه شدیم که بهترین راه­ حل برای رایانه‌ای به این اندازه یک نسخه کامل از ویندوز نیست. در واقع راه حل آن لینوکس کرنل سفارشی شده است.

ساخت نسل جدید سیستم عامل لینوکس برای امنیت اینترنت اشیاء
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت مایکروسافت نسل جدید نسخه‌­ی لینوکس کرنل خود را برای قدرت بخشی به Azure Sphere که یک تکنولوژی جدید راه‌اندازی شده با هدف تامین امنیت بهتر وسایل مرتبط با اینترنت اشیاء است را طراحی کرده است؛ این عمل با ترکیب نسخه لینوکس کرنل با تراشه­‌ی جدید طراحی شده و پوشش سرویس امنیتی آن انجام می­‌شود. 
    شرکت مایکروسافت در کنفرانسی با محوریت امنیت در شهر سانفرانسیسکو اعلام کرد: پروژه Azure Sphere بر حمایت ابزار آلات اینترنت اشیاء که بر پایه ریزکنترل‌گرها بنا شده است متمرکز است.

    به گفته مایکروسافت  AzureSphere امنیتی را فراهم می­‌کند که از هارددیسک شروع و به فضای ابری کشیده می­‌شود و در نتیجه هاله­‌ای از امنیت ارائه می­­‌کند که در آن محافظت انجام شده، حملات شناسایی و به تهدیدات پاسخ مناسب داده می‌­شود. دستگاه‌هایی که مرتبط با اینترنت اشیاء هستند در برابر هکرهای از راه دور خیلی آسیب‌پذیرند، چون از لحاظ ساختاری برای ایجاد امنیت ساخته نشده‌­‌اند.

    یک شکاف امنیتی در ابزار اینترنت اشیاء که متصل به شبکه امنیتی هستند، می‌تواند موجب بروز یک نامنی بزرگ در شبکه شود. برای مقابله با چنین موضوعاتی، پروژه Azure Sphere یک راه­ حل کامل ارائه می‌­دهد که در آینده امنیتی پایدار و همچنین محیط کاری امن برای اینترنت اشیاء تامین کرده و در این رابطه تعامل با این ابزار آلات را  آسان‌تر خواهد کرد.

    MCUS که توسط تیم تحقیقاتی شرکت مایکروسافت طراحی شده، یک واحد پیشرفته از تراشه­‌های ریز کنترل­گر با عملکرد عالی است که در آن ساختار اتصالی، شبکه­‌ای و امنیتی برای اطمینان از امنیت آینده­‌ی ابزار آلات مرتبط با اینترنت اشیاء فراهم خواهد شد.

    هر تراشه شامل تکنولوژی امنیت سیلیکونی(silicon)­ می‌­باشد که توسط شرکت مایکروسافت در آن تعبیه شده و حاصل 15 سال تجربه و یادگیری از xbox است. طبق گفته‌ی رئیس شرکت مایکروسافت، اولین تراشه Azure Sphere که نام آن MT3620 است، توسط شرکت مستقر در تایوان به نام مدیاتک ساخته خواهد شد و تا پایان سال  در دسترس کاربران تمام دنیا قرار خواهد گرفت.

    تراشه نسل Azure Sphere بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، با سایر سرویس‌های پوششی مانند گوگل - آمازون قابل رقابت خواهد بود. شرکت مایکروسافت می‌گوید: هر تراشه Azure Sphere شامل ریز سیستم­‌های امنیتی ما خواهد بود که سیستم عامل را راه‌اندازی خواهد کرد و به سرویس امنیتی Azure Sphere برای به‌روزرسانی­‌های امنیتی و ساده، عملیات اجرا شده و تایید­ها متصل خواهد شد.

    مهم‌تر از همه، سرویس امنیتی Azure Sphere  یک سرویس ابری است و با امنیت و مدیریت تراشه­‌های ریز کنترل­گر سروکار دارد. این سرویس، ارتباطات دستگاه به دستگاه و دستگاه به فضای ابری را از طریق احراز هویت مبتنی بر گواهی به تامین کنندگان امنیت هر دستگاه Sphere Azure ارائه می‌­دهد. خطرات امنیتی تازه ظهور را در سراسر اکوسیستم Azure Sphere ردیابی می­‌کند و از به‌روزرسانی‌­های نرم‌افزاری مراقبت می­‌کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر