معرفی یک خودروی کالارسان بدون راننده توسط "علی‌بابا"

عصر کالا- فروشگاه بزرگ اینترنتی "علی‌بابا" اقدام به ساخت یک ربات تحویل کالا به شکل خودرو بدون راننده کرده است.

معرفی یک خودروی کالارسان بدون راننده توسط "علی‌بابا"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ربات کالارسان شرکت "علی‌بابا" موسوم به "G Plus" حاصل همکاری این شرکت با شرکت توسعه رباتیک "روبوسنس" است که می‌تواند بسته‌ها را با سرعت حدودی 15 کیلومتر ر ساعت به مشتریان برساند.
    علی‌بابا به تازگی از بکارگیری دو نوآوری در تدارکات خود خبر داده است که شامل یک ربات کالارسان بدون راننده و یک قفل با فناوری تشخیص چهره است.
    گفته می‌شود وسیله نقلیه اتوماتیک به نام G Plus به راحتی تولید می‌شود و تولید انبوه آن سخت نیست و می‌تواند در کارهای مختلفی انجام وظیفه کند.
    به گفته سازندگان، G plus استقامت بیشتری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد و به این ترتیب می‌تواند فواصل بیشتر را پوشش دهد.
    این ربات دارای بیشینه سرعت 15 کیلومتر در ساعت است و زمانی که ترافیک را تشخیص دهد، سرعت خود را تا 10 کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد.
    سیستم ناوبری آن بر اساس LIDAR برنامه‌ریزی شده است که به ایجاد یک نقشه 3 بعدی برای دیدن مسیر کمک می‌کند.
    "لیدار" یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که از طریق روشن کردن هدف با لیزر و تجزیه و تحلیل نور منعکس‌شده، فاصله‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. فناوری لیدار مشابه اصول رادار کار می‌کند که بعضی اوقات نیز رادار لیزری نامیده می‌شود.
    LiDAR رایج ترین راه حل برای دید در خودروهای خودران است که مانند رادار کار می‌کند، با این تفاوت که به جای امواج رادیویی از نور استفاده می‌کند.
    پس از رسیدن این خودروی خودران کالارسان به آدرس تحویل، ربات می‌تواند بسته را تحویل دهد یا مشتری می‌تواند با وارد کردن یک رمز آن را تحویل بگیرد.
    این ربات در حال حاضر در حال سپری کردن تست‌های نهایی خود در مقر شرکت علی‌بابا در هانگژوی چین است.

    G Plus اولین لیدار حالت خالص (تصویربرداری نوری، تشخیص و شناسایی محدوده) در وسیله نقلیه تدارکاتی بدون سرنشین در جهان است و به سه دوربین لیدار، دو تا در جلو و یکی در عقب مجهز شده است که قدرتمندترین درک 3 بعدی را تولید می‌کند.
    همچنین این ربات می‌تواند در صورت اخلال در سیستم خودران، از راه دور نیز هدایت شود.
    تولید تجاری این ربات بدون راننده تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد. اگرچه اولین ربات کالارسان بدون راننده نیست، اما به لطف سیستم LiDAR، تولید آن ارزان‌تر و آسان‌تر است.
    وسایل نقلیه بدون راننده یکی از پیشرفت‌های مهم در هوش مصنوعی و فناوری‌های آینده می‌باشد. چنانچه بی‌ام‌و اخیرا اعلام کرد که خودروی خودران خود که قرار است در سال 2021 عرضه شود، از فناوری LiDAR استفاده خواهد کرد.
    علی‌بابا همچنین یک محصول فناوری دیگر به نام "Cainiao" را معرفی کرد که یک جعبه است که می‌تواند روی درب‌ها قرار بگیرد و از تشخیص چهره برای باز کردن درب استفاده کند، به طوری که تنها ساکنان و افراد مورد وثوق می‌توانند آن را باز کنند.
    حتی با استفاده از یک برنامه می‌توانید آن را از راه دور نظارت کنید.
    این قفل هنوز یک مفهوم است و برنامه فوری برای تولید و عرضه آن وجود ندارد.
    موسس علی‌بابا اعلام کرده است که 100 میلیارد یوان معادل 15.5 میلیارد دلار  در توسعه صنایع لجستیک هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است.
    چین تمام تلاش خود را برای عقب نماندن از کشورهای رقیب می‌کند و بخش عمده‌ای از منابع خود را برای تحقیق در مورد هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط به آن اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر