بالون‌های نسل چهارم گوگل به آسمان رفتند

عصر کالا- شرکت آلفابت بعنوان شرکت مادر گوگل، اعلام کرده است که برای مردم پورتوریکوی توفان زده بالن‌های نسل چهارم ال تی ای را عرضه کرده است.

بالون‌های نسل چهارم گوگل به آسمان رفتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پس از آنکه توفان ماریا در ماه گذشته کشور پورتوریکو را متحمل خسارات و آسیب های بسیاری کرد، همچنان گزارش ها و اخبار از این منطقه حاکی از آن است که امکان برقراری تماس و ایجاد ارتباطات مخابراتی برای مردم این کشور وجود ندارد. 

    شماری از شرکتها و موسسات رگولاتوری از جمله فدرال ارتباطات ایالات متحده آمریکا با بکارگیری این بالون‌ها موافقت کرده اند. این بالون‌ها با همکاری شرکت Alastair Westgarth تولید و استفاده شده است.

    بدنبال وقوع طوفان ماریا در کشور پورتوریکو که در شمال شرقی منطقه کارائیب نزدیک ایالات متحده آمریکا واقع شده است، مردم این کشور هیچ گونه دسترسی به امکانات مخابراتی و ارتباطی ندارند. پورتوریکو مجمع‌الجزایری است که از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید که تحت حاکمیت سیاسی این کشور قرار دارد.

    بالن‌های مذکور که از گاز هلیوم پر می‌شوند، دسترسی به اینترنت و ارسال پیامک را هم برای کاربران تلفن همراه ممکن می سازند. انتظار می‌رود با بکارگیری از این بالون‌ها و استفاده موفقیت آمیز از این فناوری جدید، راه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در سراسر جهان هموار خواهد شد.

    گوگل استفاده از بالن‌های هلیوم برای تسهیل دسترسی به اینترنت و خدمات مخابراتی را از سال 2013 به طور آزمایشی کلید زد و پیش از این یک بار دیگر هم در کشور پرو واقع در آمریکای لاتین و به هنگام وقوع سیل و توفان اجرا کرده بود. انتظار می رود 3.5 میلیون نفر در مجمع الجزایر پورتوریکو تحت پوشش این بالون ها قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر