قابلیت دایرکت از اینستاگرام جدا می‌شود

عصر کالا- شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرده که قصد دارد قابلیت ارسال پیام خصوصی یا دایرکت را به صورت اپلیکیشنی جداگانه و مجزا ارائه دهد.

قابلیت دایرکت از اینستاگرام جدا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجا که اپلیکیشن اینستاگرام نیز همچون بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر به دنبال ارائه قابلیت‌های جدید و ارتقای کیفیت و محبوبیت خود است، به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد قابلیت دایرکت یا ارسال پیام خصوصی و مستقیم به دوستان و کاربران را به صورت یک اپلیکشن مجزا ارائه دهد.

    این شبکه اجتماعی هم اکنون این اپلیکیشن را به صورت آزمایشی در شش کشور جهان همچون ترکیه، اروگوئه، ایتالیا، شیلی پرتغال ارائه داده است تا در صورت موفقیت و استقبال، در دسترس تمامی کاربران و کشورهای جهان قرار دهد.

    ساختار این اپلیکیشن شباهت زیادی به اپلیکیشن اسنپ چت دارد و کاربران پس از باز کردن برنامه مذکور، به سمت دوربین هدایت می‌شوند که این می تواند حاکی از تمرکز این اپلیکیشن بر اشتراک محتوای تصویری باشد. بخش دوربین آن نیز شبیه اینستاگرام است و بجز آن چهار فیلتر دیگر هم به آن اضافه شده است.

    نکته لازم به ذکر آن است که زمانی که کاربران اپلیکیشن دایرکت را دانلود و نصب می کنند، اینستاگرام به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک وار، تمامی پیام های مستقیم، خصوصی یا به اصطلاح دایرکت را حذف می کند و با حرکت انگشت به سمت چپ، اینستاگرام کاربر را به اپلیکیشن دایرکت هدایت می کند. انجام عکس این حرکت نیز در قسمت پیام های برنامه دایرکت، کاربر را به اپلیکیشن اینستاگرام باز خواهد گرداند.

    بنظر می‌رسد اینستاگرام نیز راهی را که فیس بوک سه سال پیش در مورد اپلیکیشن فیس بوک مسنجر انجام داد، در پیش گرفته است تا پیام رسان خود را از شبکه اجتماعی جداسازی کند.

    یکی از مدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام در این باره عنوان کرده است :"ما قصد داریم اینستاگرام تنها برای ثبت لحظات خاص کاربران باشد که البته اشتراک این لحظات خاص با دوستان نزدیک، بخش مهمی از آن است. از قابلیت دایرکت که از چهار سال پیش به این اپلیکیشن اضافه شد، استقبال بی نظیری شده است اما ما در حال حاضر می خواهیم با استقلال بخشی آن را بهبود دهیم".

    پس از فیس بوک و واتس اپ، حالا نوبت به شبکه اجتماعی اینستاگرام رسیده است تا قابلیت برقراری تماس و پیام‌رسانی در خود را به صورت یک اپلیکیشن پیام رسان جداگانه ارائه دهد. طبق آمار و گزارش های منتشر شده، فیس بوک مسنجر هم اکنون 1.3 میلیارد کاربر دارد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر