اینستاگرام به قابلیت عکاسی پرتره مجهز می شود

عصر کالا- اپلیکیشن اینستاگرام به زودی مجهز به قابلیت عکاسی چهره و پرتره خواهد شد.

اینستاگرام به قابلیت عکاسی پرتره مجهز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پس از آنکه شایعاتی مبنی بر اضافه شدن قابلیت تماس صوتی و تصویری به اینستاگرام در فضای مجازی منتشر شد، حالا تک کرانچ اعلام کرده است که شواهدی در این شبکه اجتماعی مشاهده کرده است که نشان دهنده احتمالی افزودن قابلیت عکاسی پرتره است.

    طبق این گزارش‌های منتشر شده، حالت پرتره به قابلیت و امکانی گفته می شود که پس زمینه تصویر تیره و تاریک می شود و عکس بر روی سوژه مورد نظر تمرکز دارد. این حالت دقیقا مشابه همان عکس پرتره ای خواهد بود که در عکاسی‌ها برای مدارک شناسایی خود می‌گیریم.

    تک کرانچ همچنین گزارش داده است که آیکون شاتر پرتره در قسمت رابط دوربین استوری های اینستاگرامی پدیدار خواهد شد و کاربران قادر خواهند بود به دلخواه خود یکی از افکت و حالات مختلف موجود را انتخاب و بر اساس آن عکاسی کنند.

    این وب سایت فعال در زمینه تکنولوژی به وجود این آیکون شاتر پرتره در نسخه سیستم عامل اندروید این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار اشاره کرده است و گفته که احتمالا به زودی این قابلیت به اینستاگرام اضافه خواهد شد.

    این اقدام اینستاگرام به نظر می رسد که در رقابت با دوربین عکاسی آیفون 7 و نسل های جدیدتر گوشی های آیفون افزوده است چراکه در دوربین آنها قابلیت عکاسی پرتره وجود دارد.  

    اینستاگرام هنوز به این مساله واکنش و پاسخی نداده است.

    هر چند که این آیکون هم اکنون تنها در نسخه اندروید یافت و کشف شده است اما به نظر می رسد در نسخه سیستم عامل iOS نیز در حال گذراندن تست و آزمایش‌های فراوانی باشد.

    در حال حاضر، تنها گوشی‌های آیفون نسل 7 به بعد و گوگل پیکسل 2 از این ویژگی بهره‌مند هستند و کاربران سایر گوشی‌ها هنوز از چنین قابلیت عکاسی محرومند.

    بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که اینستاگرام در سال‌های اخیر پس از آنکه با اپلیکیشن های رقیب همچون اسنپ چت به رقابت تنگاتنگی دچار شده است، همواره در تلاش است تا با افزودن قابلیت های منحصر بفرد و جدید، کاربران خود را حفظ کرده و به افزایش و جلب رضایت آنها بیفزاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر