معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

کاهش درآمد اپراتورهای موبایل با افزایش شبکه های اجتماعی

عصر کالا- معاون وزیر ارتباطات گفت: با افزایش استفاده مردم از شبکه های اجتماعی درآمد اپراتورهای موبایل در حوزه پیامک و مکالمه، کاهش یافت.

کاهش درآمد اپراتورهای موبایل با افزایش شبکه های اجتماعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، حسین فلاح جوشقانی در حاشیه نمایشگاه تلکام با اشاره به افزایش استفاده مردم از شبکه های اجتماعی اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم پیامک ها در شبکه های اجتماعی میزان درآمد اپراتورها در حوزه پیامک از 7 درصد به 3 درصد و در حوزه مکالمه از 17 درصد به 12 درصد کاهش پیدا کرده است.

    معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه حجم بازار تلفن همراه در ابتدای دولت یازدهم 10 هزار و 800 میلیارد تومان بود تصریح کرد: در پایان دولت یازدهم، این حجم به 22 هزار و 600میلیارد تومان رسید.

    فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: درآمد مکالمه و صوت در سال 90 بالغ بر 51 درصد کل درآمد بخش ارتباطات کشور بود که هم اکنون با افزایش فعالیت شبکه های اجتماعی، درآمد این بخش به 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

    رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه مدل درآمدی اپراتورهای تلفن همراه در کشور با توجه به رشد دیتا و تغییر رفتار مشترکان در استفاده از شبکه های اجتماعی تغییر یافته است گفت: درآمد اپراتورها در سال 90 از حوزه دیتا، 4 درصد بود که هم اکنون به بیش از 11 درصد افزایش یافته است.

    وی وضعیت استفاده ایران از دیتای ثابت را با کشورهای ترکیه و انگلستان مقایسه کرد و توضیح داد: در ایران به طور متوسط هر مشترک، 6 گیگابایت اینترنت با استفاده از دسترسی های ثابت دارد که این رقم در ترکیه 66 گیگ و در انگلستان 32 گیگ است که این نشان می دهد که ما باید در بسته های تعرفه ای اینترنت، تغییراتی ایجاد کنیم.

    معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: همچنین در بحث دیتای موبایل نیز میانگین مصرف در ایران 2.7 گیگ، ترکیه 2.8 گیگ، انگلستان 1.8 گیگ است این موضوع نشان می دهد که سرمایه گذاری در دنیا به سمت استفاده از شبکه های ثابت اینترنت پیش می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر