جدیدترین فیلترهای صورت اینستاگرام و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

عصر کالا- فیلترهای صورت اینستاگرام در بخش استوری که به تقلید از سرویس اسنپ‌چپ راه‌اندازی شده بود، مورد توجه اکثر کاربران این شبکه قرار دارند. اما آیا همه چیز را در مورد آنها می‌دانید؟

جدیدترین فیلترهای صورت اینستاگرام و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، ایده انتشار تصاویر و ویدیوهایی که پس از تماشا و گذر زمان پاک می‌شوند در ابتدا بر روی سرویس اسنپ‌چت اجرا شده بود. پس از آن شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال 2010 راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون شاهد تغییرات گسترده‌ای در آن بوده‌ایم؛ در گذشته تنها قادر به انتشار یک عکس در هر پست بودیم و همچنین ویدیوها با محدودیت 15 ثانیه آپلود می‌شدند. اما این روزها امکان به اشتراک‌گذاری گالری تصاویر و یا ویدیوهای یک دقیقه‌ای فراهم شده است.

    در کنار تمامی این تغییرات، اینستاگرام یکی از بخش‌های پرطرفدار اسنپ‌چت را برای کاربران خود راه‌اندازی کرد: بخش استوری. این بخش در واقع نواری از پست‌های موقت و 24 ساعته کاربران است که به مرور زمان پاک می‌شوند. از زمان معرفی بخش Story در این شبکه شاهد تغییرات مختلفی در آن بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان فیلترهای صورت اینستاگرام را نام برد.
    دسترسی به فیلترهای صورت اینستاگرام

    اگر معمولا عادت به انتشار تصاویر و ویدیوها در اکانت خود و مشاهده تصاویر دیگر کاربران دارید و زمان زیادی را در این اپلیکیشن سپری نمی‌کنید، احتمالا نحوه دسترسی به فیلترهای چهره (Face Filters) را نمی‌دانید. خوشبختانه این کار به سادگی انجام می‌شود.

    بدین منظور ابتدا باید اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. پس از بارگذاری صفحه فید، از سمت چپ به راست اسلاید بکشید و یا آیکون دوربین در بالا و سمت چپ را انتخاب کنید.

    این بخش به صورت پیش‌فرض از دوربین جلوی گوشی شما استفاده می‌کند، چرا که کاربرد اصلی آن به همین بخش مربوط می‌شود. با این حال هر لحظه امکان جابجایی بین دوربین جلو و عقب وجود دارد. مطابق تصویر بالا جهت دسترسی به فیلترهای صورت اینستاگرام بر روی شکلک خندان سمت راست لمس کنید.

    لمس بر روی آیکون مذکور، فیلترهای صورت اینستاگرام را مخفی یا نمایان می‌کند. فیلترها در یک نوار مطابق تصویر بالا به نمایش گذاشته می‌شوند که پیش‌نمایشی از آنها را مشاهده می‌کنید. حدود 15 فیلتر چهره در این بخش قرار دارند و اینستاگرام این لیست را با موارد جدید آپدیت می‌کند. اگر فیلترهای جدید را دوست دارید پیشنهاد می‌کنیم این لیست را بررسی کنید.

    هر فیلتر صورت در این بخش کارکرد خاصی دارد و در برخی موارد تعامل کاربر جهت کامل شدن آن لازم است. این موارد می‌توانند شامل سر تکان دادن، باز کردن دهان، بالا بردن ابروها و غیره باشند. حتی اگر معمولا از فیلترهای صورت اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، امتحان کردن آنها لحظات جالبی را برای شما و دوستانتان رقم می‌زند.


    نهایت بهره را از فیلترهای صورت اینستاگرام ببرید
     

    حالا به خوبی می‌دانید این فیلترها چه کاربردی دارند. اما چگونه باید از آنها استفاده کنیم؟ از این موارد می‌توان در حالات مختلفی بهره برد و تمامی این موارد در همان صفحه اصلی فیلترها در دسترس هستند و نیازی به جابجایی بین منوهای مختلف نیست.

    اپلیکیشن را باز کرده از سمت چپ به راست اسلاید بکشید و یا دکمه دوربین در بالا سمت چپ را انتخاب کنید. با این که امکان جابجایی بین دوربین‌ها فراهم شده است، اما پیشنهاد می‌کنیم از همان دوربین جلو بهره ببرید.

    دکمه ثبت تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید تنها جهت ثبت تصویر عادی تعبیه نشده است و قابلیت‌های مختلفی دارد؛ ثبت یک تصویر برای بخش استوری، تصویر عادی و یا پیام مستقیم به کاربران (دایرکت). گزینه‌های شما در این بخش عبارتند از:

        ساخت ویدیو زنده (لایو) – می‌توانید یک ویدیو زنده برای دنبال‌کنندگان خود پخش کنید و آنها نیز از این موضوع آگاه خواهند شد.
        نرمال – تنها یک تصویر توسط دوربین جلو یا عقب شما ثبت خواهد شد.
        بومرنگ (Boomerang) – ویدیوهای کوتاه اینستاگرام با این قابلیت تولید و ثبت می‌شوند.
        Rewind – پخش ویدیو‌ها به صورت معکوس (از آخر به اول)
        ضبط بدون دست (Hands-free) – بر روی دکمه مربوطه لمس کرده و آن را رها کنید تا عملیات ضبط آغاز شود. این شیوه از حالت نگه داشتن انگشت در اسنپ‌چت راحت‌تر است.

    پس از اینکه از میان موارد بالا انتخاب کردید، بر روی آیکون فیلترهای صورت اینستاگرام در پایین سمت راست لمس کرده و مورد مربوطه را انتخاب کنید. حالا ضبط آغاز می‌شود و شما یک سلفی زیبا و فیلترهای جذاب اینستاگرام را ثبت کرده‌اید.


    ویرایش تصاویر

    پس از ثبت تصویر مورد نظرتان می‌توانید تغییراتی را قبل از به اشتراک گذاشتن بر روی آن اعمال کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سه آیکون در نوار بالا و سمت راست تعبیه شده‌اند: استیکرها، نقاشی و متن. اگر از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کرده باشید به خوبی با کارکرد این سه آیکون آشنا هستید.

     

    استیکرها در این بخش طراحی جذاب و رنگارنگی دارند و هر کاربر با هر سلیقه‌ای را مجاب به استفاده از خود می‌کنند. این استیکرها اطلاعاتی نظیر روز، تاریخ، دمای هوا، زمان، مکان و موارد دیگر را در بر می‌گیرند. همچنین عبارات عامیانه زبان انگلیسی (Slangs) و استیکرهای مربوط به شرایط خاص از جمله دیگر موارد این بخش هستند.

    در بخش نقاشی می‌توانید از قلم معمولی، قلم مو، مارکر براق و یا پاک‌کن استفاده کنید. در بخش پایین نیز رنگ قلم و اندازه آن قابل تغییر هستند. گزینه Undo نیز می‌تواند به سادگی موارد را به ترتیب اعمال آنها پاک کند.

    گزینه متن یک باکس جهت یادداشت را پیش روی کاربران می‌آورد و می‌توان در آن متن مورد نظر را ثبت کرد. رنگ و اندازه این متن را نیز می‌توان به سادگی تغییر داد.


    نحوه اشتراک‌گذاری

    پس از طی کردن مراحل قبل و ویرایش تصویر ثبت شده حالا وقت آن رسیده تا عکس خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

    همچون اپلیکیشن Snapchat، مواردی که به کمک فیلترهای صورت اینستاگرام طراحی می‌شوند را نیز می‌توان به راحتی به کمک گزینه Add to Your Stories به بخش استوری اضافه کرد؛ گزینه‌ای که در پایین و سمت چپ تعبیه شده است و اکثر کاربران از آن استفاده می‌کنند. استوری‌های این شبکه اجتماعی به مدت 24 ساعت برای دنبال‌کنندگان در دسترس هستند و سپس برای همیشه از بین خواهند رفت.

     

    گزینه بعدی شما ارسال تصویر ثبت شده به صورت پیام مستقیم یا همان دایرکت است. کافیست در بخش پایین و سمت راست بر روی گزینه Next لمس کرده و در اینجا تصویر را برای یک نفر و یا گروهی از کاربران به صورت خصوصی ارسال کنید. این پیام پس از نمایش توسط دریافت‌کنندگان از بین می‌رود.

    اگر می‌خواهید تصویری که ویرایش کرده‌اید را برای همیشه در اختیار داشته باشید، گزینه Save در این بخش به کمکتان خواهد آمد. انتخاب این گزینه، تصویر مربوطه را مستقیما به گالری تصاویر خواهد بود.


    روش‌های جذاب استفاده از فیلترهای صورت اینستاگرام

    حالا که نحوه دسترسی به این فیلترها و استفاده از آنها را به صورت کامل یاد گرفتید باید به دنبال راه‌های استفاده از فیلترهای چهره باشیم. شاید مهمترین دلیل فقط شوخی و خنده باشد. حتی اگر نخواهید این تصاویر را با کسی به اشتراک بگذارید، وقت گذاشتن در این بخش می‌تواند اوقات جالبی را برایتان رقم بزند.

    یک قابلیت مناسب این بخش و فیلترهای اینستاگرام، امکان استفاده از آنها به صورت گروهی است. اگر چند صورت در قاب تصویر قرار بگیرند مشکلی در کارکرد فیلترها به وجود نمی‌آید و بدین ترتیب می‌توان لحظات به یاد ماندنی و خاصی را رقم زد.

    در ایام خاص می‌توان پیام‌های تبریک جذاب و خاصی را به صورت تکی یا گروهی برای دوستان و آشنایان ارسال کرد که قطعا از دیدن آن خوشحال خواهند شد. همچنین برخی استیکرهای با زبان کوچه بازاری و غیر رسمی مورد توجه بسیاری از جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر