اختراع نمایشگر جدید برای هدست های واقعیت مجازی

عصر کالا- یک شرکت موفق به اختراع نمایشگر جدیدی برای استفاده در سیستم های واقعیت مجازی شده که باعث می شود نمایشگر این ابزار تصاویر را با عمق و شفافیت بیشتر به نمایش بگذارد.

اختراع نمایشگر جدید برای هدست های واقعیت مجازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، اگر چه استفاده از هدست های واقعیت مجازی چندسالی است همه گیر شده، اما ارتقای کیفیت نمایشگرهای آنها به گونه ای که فرد خود را کاملا در محیط وقوع رویدادها حس کند و احساس حضور در محیط سه بعدی در وی ایجاد شود، یک چالش اساسی برای شرکت های فعال در این زمینه محسوب می شود.

    برای غلبه بر این چالش تقلید از نحوه تمرکز چشم بر روی اشیای مختلف که در فواصل مختلف قرار دارند، ضروری است و Oculus در تلاش برای استفاده از فناوری است که چنین قابلیتی را به طور بهینه در اختیار داشته باشد.

    چشم های انسان از قابلیت های منحصر به فردی برای تمرکز بر اشیا صرف نظر از فاصله آنها با خود برخوردارند که باعث می شود بر روی بقیه اشیای موجود تمرکزی وجود نداشته باشد.

    اما این تمرکز در هدست های واقعیت مجازی به صورت بهینه اتفاق نمی افتد و باعث می شود برخی اشیا علیرغم تمرکز چشم بر روی آنها مات و مبهم دیده شوند. Oculus می گوید راهی برای حل این مشکل پیدا کرده و نمایشگری با سطح کانونی ارتقا یافته طراحی کرده که می تواند با دقت بیشتری عملکرد چشم را تقلید کند.

    فناوری جدید به زودی به سیستم هدست واقعیت مجازی Oculus افزوده می شود ولی این شرکت هنوز زمان دقیقی را در این ارتباط اعلام نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر