تجربه ۳۶۰ درجه وب با اپرا ۴۹

عصر کالا- مسئولان مرورگر اپرا اعلام کرده‌اند که در نسخه ۴۹ این مرورگر وب، قابلیت‌های دید ۳۶۰ درجه و واقعیت مجازی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

تجربه ۳۶۰ درجه وب با اپرا ۴۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایتنا، مسئولان نرم‌افزار مرورگر اپرا اعلام کرده‌اند که در نسخه 49 این مرورگر وب، قابلیت‌های دید 360 درجه و واقعیت مجازی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

    بازار رقابت بین مرورگرهای وب از مرزهای سرعت و کیفیت بصری گذشته است و به نظر می‌رسد وارد عصر رقابت بر سر واقعیت مجازی در مرورگرها رسیده‌ایم.
    آخرین مرورگری که به این عرصه پیوست، مرورگر محبوب اپرا بوده که به‌تازگی اعلام کرده است که نسخه 49 این مرورگر وب، به قابلیت‌های ویژه واقعیت مجازی مجهز خواهد بود.

    به‌منظور انجام این کار، اپرا دردسر جفت‌سازی عینک واقعیت مجازی با میزبان تصاویر را به‌صورت کامل رفع کرده است و بدین‌ ترتیب، به‌ محض اتصال به این مرورگر، اوپرا به‌صورت خودکار به سراغ تلاش برای جفت‌سازی با هدست‌های واقعیت مجازی می‌رود.

    بنگاه تجاری مجری پروژه اپرا در این‌‌باره بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده است: «رشد سریع ویدئوهای 360 درجه و به‌زودی واقعیت مجازی وب، انقلاب شگفتی برای محتوای واقعیت مجازی بر روی شبکه به‌حساب می‌آید. با این‌ وجود، محدودیت پشتیبانی نرم‌افزاری موجب شده است تا کاربران هدست‌های واقعیت مجازی نتوانند به‌راحتی از وجود کتابخانه‌های رو به رشد محتوای 360 درجه در محیط‌هایی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و سایر پورتال‌های ویدئویی بهره‌مند شوند.»

    در ادامه این بیانیه ‌چنین آمده است: «تا به امروز کاربران از روش‌های کاری غیرمناسب برای این کار بهره برده‌اند. آنها ابتدا ویدئو را دانلود می‌کنند که البته شامل زمانی برای یافتن دکمه دانلود و انتظار برای تکمیل بارگذاری فایل نیز می‌شود. سپس از مرورگر خود خارج می‌شوند و یک نرم‌افزار اجرایی متفاوت را باز می‌کنند. این فرایند موجب می‌شود تا زمان و پهنای باند زیادی به‌واسطه دانلود فایل هدر برود که این روش بسیار قدیمی و منسوخ به‌حساب می‌آید.»

    مسئولان اپرا که همواره به رقابت سالم و دوستانه مشهور بوده‌اند، این بار اندکی تهاجمی‌تر از همیشه عمل کرده و می‌گویند: «ما می‌خواهیم بهترین تجربه وبی را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم. به همین دلیل نیز اپرا شروع به تمرکز بر روی یکپارچه‌سازی مستقیم واقعیت مجاری بر روی مرورگرهای وب نموده است. این قابلیت موجب می‌شود کاربران بتوانند ویدئوهای واقعیت مجازی و ویدئوهای استاندارد دوبعدی را به‌صورت آنی و از طریق هدست واقعیت مجازی خود دریافت کنند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر