تولید هدست واقعیت مجازی با دقت چشم انسان

عصر کالا- یک شرکت فنلاندی به نام Varjo تا به حال بی سروصدا در تلاش بوده تا هدست واقعیت مجازی تولید کند که از دقت و قدرتی به اندازه چشم انسان برخوردار باشد.

تولید هدست واقعیت مجازی با دقت چشم انسان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از  انگجت، این هدست که فعلا 20/20 نام دارد، دارای نمایشگری است که می تواند تصاویر سه بعدی واقعیت مجازی را با دقت بیش از 70 مگاپیکسل در برابر چشمان انسان نمایش دهد.

    در مقام مقایسه باید گفت که هدست های واقعیت مجازی متداول در بازار مانند Oculus Rift  و  HTC Viveتنها می توانند تصاویر را با دقت 1.2 مگاپیکسل به نمایش بگذارند.

    شرکت Varjo(به معنای سایه) می گوید به همین منظور فناوری منحصر به فردی را ابداع کرده که قادر به تقلید از کارکرد طبیعی چشمان انسان است و لذا تصاویر فوق دقیق و استثنایی خلق می کند. این شرکت می گوید برای تحقق این هدف از تخصص دانشمندانی استفاده کرده که قبلا به عنوان مدیران ارشد در شرکت هایی مانند مایکروسافت، نوکیا، اینتل، ان ویدیا و روویو مشغول به کار بوده اند.

    اگر چه دقت تصاویر در این هدستها بسیار بالاست، اما زمینه دید تفاوتی با دیگر هدست ها ندارد و در حد 100 درجه باقی می ماند. هدست های یاد شده از امکانات هدست های واقعیت افزوده هم برخوردار هستند و لذا می توان از آنها برای افزودن اشیا یا ابزار مختلف به صحنه واقعی استفاده کرد.

    Varjo مدعی است این فناوری حداقل ده سال از زمان خود جلوتر است، هر چند هنوز مشخص نیست برنامه های این شرکت برای تولید هدست های یاد شده چیست و آیا از آنها می توان در رایانه های فعلی استفاده کرد یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر