مایکروسافت هولولنز ۲ را معرفی کرد

عصر کالا- شرکت مایکروسافت سرانجام در جریان نشست خبری خود در کنگره جهانی موبایل نسل دوم سربندهای واقعیت ترکیبی هولولنز خود را معرفی کرد؛ نسل قبلی این سربند در نوع خود یکی از معدود گجت هایی بود که با ایده ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی می شد.

مایکروسافت هولولنز ۲ را معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، نسل اول هولولنز در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد با این حال محدودیت ها و ایرادات متعددی داشت. نسل جدید این سربند راحت تر و به مراتب قوی تر از نسخه قبلی آن است با این حال اینکه دقیقا چقدر قوی تر است را هنوز نمی دانیم.
    میدان دید نسل دوم هولولنز دو برابر شده و کیفیت هر یک از نمایشگرهای آن نیز از 720 پیکسل به 2 هزار پیکسل افزایش پیدا کرده است. این هدست با زیرنظر گرفتن پرده شبکیه چشم می تواند تشخیص دهد شما به کدام سو نگاه می کنید، به علاوه به لطف حسگرهای جدید خود می تواند حرکت دستان کاربر را نیز بدون نیاز به ابزاری خاص ردگیری کند و به عبارت ساده تر حداقل روی کاغذ شما خیلی ساده تر می توانید با ِالِمان های مجازی تصویر واقعیت مجازی یا افزده ای که پیش روی خود می بنید تعامل کنید.
    سربند جدید در عین حال به مدد استفاده از فیبرهای کربن سبک تر از نسخه پیشین خود بوده و حرارت داخلی سربند نیز بهتر مدیریت شده است. همانند نسخه قبلی مشتیان بالقوه این سربند جدید نیز همچنان طراحان، صنعت گران و پژوهشگران شمرده می شوند. در واقع مایکروسافت همین حالا هم در تلاش است تا با همکاری شرکت هایی همچون ایرباس، هانی ول و ساب ابزارهای نرم افزاری صنعتی کاربردی را برای این سربند ترکیبی توسعه دهد، به همین منظور هم این بار همه چیز جدی تر از نوبت پیش است و حتی دیگر خیلی خبری از بازی های کوچک مجازی نیز در میان نیست.
    هولولنز 2 قرار است با قیمت 3500 دلار یا به صورت سرویسی با آبونمان ماهانه 125 دلار به بازار عرضه شود. نسخه اصلی هولولنز سه سال پیش در سال 2016 به بازار عرضه شد و در آن زمان به سرعت توجه بسیاری را به خود جلب کرد. نسخه تحت توسعه هولولنز در آن زمان برای استفاده کاربران عادی ساخته نشده بود و با قیمت سه هزار دلاری خود برای بیشتر مردم بیش از حد گران به شمار می رفت. ضمنا نسل اول هولولنز میدان دید محدودی هم داشت، از آن زمان تا به امروز اما خیلی چیزها تغییر کرده است. مایکروسافت پلتفرم های به مراتب قوی تری برای واقعیت افزوده و مجازی را توسعه داده است. هولولنز 2 لزوما بیشتر این مشکلات را برطرف نکرده با این حال همچنان برای مایکروسافت قدم مهمی به جلو شمرده می شود.
    کنگره جهانی موبایل (MWC)، بزرگترین رویداد سال دنیای تلفن های همراه از امروز دوشنبه، 25 فوریه در بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد و به مدت چهار روز میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر