ارزش بازار صنعت واقعیت مجازی تا سال ۲۰۲۷

عصر کالا- بر پایه‌ی گزارشی جدید از یک مرکز تحلیلی در بریتانیا، واقعیت مجازی می‌تواند طی ۱۰ سال آینده سهم بسیار بیشتری از مقدار کنونی‌ به خود اختصاص دهد.

ارزش بازار صنعت واقعیت مجازی تا سال ۲۰۲۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، بر اساس گزارش IDTechEx، بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا سال 2027 ارزشی بالغ بر 37 میلیارد دلار به خود اختصاص خواهد داد. در حالی که تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی هنوز در حال طی فرایند پیشرفته‌تر کردن محصولات و خدماتشان هستند و پیشرفت‌های مرتبط با دنیای فناوری روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است، این کمپانی مستقر در بریتانیا که در زمینه‌ی ارائه‌ی تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کند، در گزارش خود بر این امر تأکید کرده است که جدای از اینکه بازار فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به چه شکلی در پایان 10 سال آینده به روند خودشان پایان دهند؛ آنچه مسلم است این‌که ارزش آن‌ها به‌طور نمایی افزایش خواهد یافت و بیشتر از مقدار امروزی خواهد بود. در کنار هدست‌های متداولی که در حال حاضر در دسترس خریداران قرار دارند، ما در آینده و با گذشت زمان شاهد پیدایش شماری از محصولات مرتبط خواهیم بود که شاید تصور یا تعیین دقیق مشخصات آن‌ها در حالت فعلی دشوار باشد.

    این کمپانی تحلیلی همچنین گزارش می‌دهد که با معرفی بسیاری از محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و ابزارهای مرتبط با آن‌ها، ما در سال‌های آینده شاهد ورود پدیده‌هایی خواهیم بود که هنوز سازوکار و نقششان به‌طور دقیق مشخص نشده‌ است؛ اما آن‌ها احتمالا نقش قابل توجهی در این صنعت بازی خواهند کرد. IDTechEx از نام‌هایی همچون واقعیت تفسیری (Annotated Reality)‌ و واقعیت ترکیبی (Mixed Reality)‌ برای توصیف فناوری‌های آینده استفاده می‌کند.

    بازار واقعیت‌ مجازی و واقعیت افزوده تا پایان سال 2017 احتمالا به ارزشی در حدود 3.4 میلیارد دلار خواهد رسید. این مرکز تحلیلی همچنین اشاره کرده است که رشد کوتاه‌مدت این صنعت، در وهله‌ی نخست توسط نمایشگرهای پشتیبانی‌شده با پی‌سی و قرارگیرنده در سر انسان همچون آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو به پیش برده خواهد شد.

    پیش‌بینی عوامل رشد اصلی در میان‌مدت، کار چالش‌برانگیزتری است؛ به‌ویژه هنگامی که دسته‌های جدید از محصولات نیز در زمینه‌های نسبتا مرتبط و پرشمار همواره در حال معرفی شدن هستند. جدای از چندین هدست واقعیت ترکیبی که در آینده به بازار خواهند آمد، کمپانی گوگل نیز اعلام کرده است که پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم آن‌ها در حال توسعه‌ یافتن به دستگاه‌های مستقلی (Standalone) است که احتمالا در سال جاری میلادی قرار است روانه‌ی بازارها شوند. دسته‌ی فوق مسلما قرار نیست آخرین دسته‌ی خودخوانده‌ از محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد و IDTechEx نیز در آخرین گزارش خود از طبقه‌بندی محصولاتی استفاده می‌کند که در آن هدست‌های متنوع بر پایه‌ی داشتن یا نداشتن توانایی عملکرد به حالت دستگاه‌های مستقل و آزاد گروه‌بندی می‌شوند.

    این در حالی است که هدست‌های پشتیبانی‌شده توسط تلفن‌های هوشمند از قبیل هدست واقعیت مجازی سامسونگ گیر و دی‌دریم ویو گوگل، اخیرا به‌عنوان محبو‌ب‌ترین دسته از چنین محصولاتی تلقی می‌شوند و دلیل این محبوبیت هم در مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها ذکر می‌شود. بر اساس همین گزارش، این ویژگی‌ نشان‌ می‌دهد که تأثیر دستگاه‌های فوق بر ارزش کلی بازار واقعیت مجازی کم است. همچنین به‌طور تلویحی اشاره شده است که رشد بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از دیدگاه ارزش، به‌طور مستقیم به میزان محبوبیت محصولات پریمیوم این حوزه و تجربه‌ی کاربران از این محصولات در آینده بستگی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر