گلکسی S۸ با پلتفرم واقعیت مجازی گوگل سازگار شد

عصر کالا- پرچمدار جدید سامسونگ اکنون با پلتفرم واقعیت مجازی گوگل تحت عنوان "Daydream" سازگار شده است.

گلکسی S۸ با پلتفرم واقعیت مجازی گوگل سازگار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بیزنس اینسایدر، سامسونگ گلکسی S8 قابلیت پشتیبانی و سازگاری با "Daydream"، پلتفرم واقعیت مجازی گوگل را پیدا کرد.

    هنگامی که گوگل "Daydream" را در کنفرانس توسعه دهندگان "I/0" در سال 2016 معرفی کرد، اعلام کرد تعداد انگشت شماری از تولید کنندگان دستگاه‌های جدیدشان را با اجزایی با قدرت کافی برای پشتیبانی از این پلتفرم، ارائه خواهند کرد.

    امروز "سامسونگ" به فهرست تولیدکنندگان محدودی پیوست که دستگاه تولیدی‌شان قابلیت سازگاری با "Daydream" را دارند. این اتفاق با ارائه یک بروز رسانی رخ داد که گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8+ را به طور کامل با سرویس واقعیت مجازی گوگل سازگار می‌سازد.

    هدف "Daydream" این است که کاربران یک تجربه واقعیت مجازی خوب را به دست بیاورند.

    البته این سرویس گوگل به کیفیت "Oculus Rift" نیست اما به اندازه‌ای خوب هست که مردم را به تجربه واقعیت مجازی در یک گوشی هوشمند ترغیب و مشتاق کند.

    سیستم‌هایی نظیر "Rift" یا "HTC Vive" راههای قدرتمند و جذابی برای کشف دنیاهای مجازی ارائه می‌کنند، اما به دلیل قیمت بالا، برای غالب مردم غیرقابل دسترسی نیست.

    برای مثال یک هدست "Vive"  به تنهایی 800 دلار قیمت دارد. ضمن اینکه کاربران نیاز به یک دستگاه قدرتمند نیز برای راه‌اندازی و استفاده از آن دارند که آن هم یک هزینه مضاعف را برای کاربران در بر دارد.

    علاوه بر این برای استفاده از این هدست نیاز به فضای زیادی دارید، چرا که باید حسگرهای خارجی را در اطراف اتاق نصب کنید تا بتوانند حرکت شما را با دقت ردیابی و شناسایی کنند. به طور خلاصه، این دستگاه خیلی در دسترس نیست.

    هدست گوگل با عنوان "Daydream" 79 دلار قیمت داشته و از یک گوشی هوشمند به عنوان نمایشگر اصلی بهره می‌برد. ضمن اینکه به اندازه کافی سبک هست که بتوان آن را به راحتی حمل و جابجا کرد.

    تاکنون تنها تعداد محدودی از دستگاه‌ها وجود دارند که از واقعیت مجازی "Daydream" پشتیبانی می‌کنند که عبارتند از "own Pixel" و "Pixel XL" گوگل، موتورولا "Moto Z" و "Moto Z Force"، هواوی "Mate 9 Pro"، زد.تی.ای"Axon 7" و ایسوس "Zenfone AR".

    با سازگاری "Daydream" با گوشی‌های پرچمدار و پراستفاده مانند سامسونگ گلکسی S8 و S8+، گوگل امیدوار است که استفاده از این پلتفرم را گسترش داده و واقعیت مجازی را به دسترس آحاد مردم برساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر