HTC Vive با سیستم عامل جدید اپل سازگار خواهد بود

عصر کالا- پشتیبانی سیستم‌عامل جدید اپل از واقعیت مجازی وایو، بازاری متشکل از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال کامپیوترهای مک برای کمپانی اچ‌تی‌سی فراهم خواهد کرد.

HTC Vive با سیستم عامل جدید اپل سازگار خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که هدست واقعیت مجازی وایو با سیستم‌عامل جدید اپل سازگار باشد. سیستم‌عامل جدید اپل که های سیرا نام دارد روز گذشته در کنفرانس WWDC 2017 رونمایی شد و انتظار می‌رود که در اواخر سال 2017 عرضه شود.

    هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی با سیستم واقعیت مجازی SteamVR کمپانی وَلو کار می‌کند و اپل نیز به دنبال راهی است که سیستم‌عامل جدیدش با SteamVR سازگار شود. این اتفاق برای کمپانی اچ‌تی‌سی نیز خوشایند خواهد بود؛ زیرا به مجموعه‌‌ی دستگاه‌هایی که از هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو پشتیبانی می‌کنند، کامپیوترهای مکینتاش نیز افزوده خواهد شد.

    در حال حاضر کاربران هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو را کسانی تشکیل می‌دهند که از کامپیوتری با سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند. کمپانی تایوانی برای اینکه بتواند به فروش محصولاتش کمک کند با اینتل و گوگل نیز همکاری خواهد کرد. دیوید دای، تحلیلگر ارشد شرکت سنفورد گفته است:

    در صورتی که اپل پشتیبانی از اچ‌تی‌سی وایو و SteamVR را به سیستم‌عامل جدید بیاورد، بازاری برای هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی فراهم خواهد شد که 100 میلیون نفر کاربر فعال دارد. این موضوع می‌تواند به اچ‌تی‌سی برای فروش بیشتر محصولش کمک کند.
    روز گذشته، اپل در کنفرانس خبری WWDC 2017 از اچ‌تی‌سی وایو استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر