ابزار جدید آمازون برای طراحی برنامه‌های واقعیت مجازی

عصر کالا- شرکت آمازون از طراحی ابزار تازه‌ای خبر داده که با مرورگرهای اینترنتی سازگاری دارند و با استفاده از آنها طراحی مدل‌های سه بعدی برای استفاده در محیط برنامه‌های واقعیت مجازی ممکن است.

ابزار جدید آمازون برای طراحی برنامه‌های واقعیت مجازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، این ابزار سازگار با مرورگرهای اینترنتی Sumerian نام دارد و هم برای طراحی برنامه های واقعیت مجازی و هم برای طراحی برنامه های واقعیت افزوده قابل استفاده است.

    آمازون اظهار امیدواری کرده که توسعه دهندگان بتوانند از این ابزار برای ارتقای تجربه کاربری در محیط سه بعدی استفاده کنند و تعامل با محتوا را در این محیط ها خلاقانه تر کنند.

    مدل های سه بعدی تولید شده با استفاده از Sumerian با طیف متنوعی از فایل ها شامل فایل های FBX  و  OBJ سازگاری دارند. کاراکترهای سه بعدی طراحی شده به این شیوه برای تعامل قابل دستکاری و اصلاح هستند. همچنین Sumerian با برخی محصولات دیگر آمازون مانند Polly و Lex نیز سازگاری دارد.

    از این طریق می توان قابلیت های زبانی مشابه با دستیار صوتی آلکسا را به Sumerian منتقل کرد. آمازون می گوید این ابزار هم توسط کاربران غیرحرفه ای و هم توسط کاربران حرفه ای قابل استفاده خواهد بود. انتظار می رود با عرضه این بازار شاهد تولید بازی های جذابی برای هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر