اتهام به هدست Gear VR سامسونگ

عصر کالا- طبق شکایت تازه‌ای که از سوی شرکت ZeniMax ثبت شده است، «جان کارمک» و «مت هوپر»، از کارمندان سابق شرکت بازی‌سازی id Software، طراحان اصلی هدست‌های واقعیت مجازی موبایل بوده‌اند.

اتهام به هدست Gear VR سامسونگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، شرکت ZeniMax ادعا کرده است که جان کارمک و مت هوپر بوده‌اند که یک هدست واقعیت مجازی موبایل را طراحی کرده‌اند و طراحی آن‌ها، منجر به ساخت Gear VR از سوی سامسونگ شده است.

    شکایت جدید شرکت ZenMax می‌گوید که هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ با استفاده تکنولوژی ZeniMax و طراحی جان کارمک ساخته شده است.
    شرکت ZeniMax گفته است که در ماه جولای سال 2013 بود که کارمک در شبی، هوپر را به دفتر شرکت id Software می‌آورد. کارمک و هوپر سپس طرح اولیه‌ی هدست‌های موبایل را با یکدیگر ارایه می‌دهند. هوپر سپس ایمیلی به همکاران خودش در شرکت Oculus می‌زند و می‌گوید که او و کارمک توانسته است یک هدست واقعیت مجازی موبایل طراحی کنند.

    شکایت جدید شرکت ZenMax می‌گوید که هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ با استفاده تکنولوژی ZeniMax و طراحی جان کارمک ساخته شده است.

    شکایت ZeniMax علیه سامسونگ است. این شرکت درخواست تمام سود حاصل از Gear VR را کرده است. درخواست جریمه، هزینه‌های دادگاه و وکیل‌ها هم از دیگر درخواست‌های ZeniMax از سامسونگ است.

    در بهمن ماه، دادگاه در پرونده‌ی شکایت ZeniMax علیه Oculus، رای را به نفع ZeniMax صادر کرده بود؛ طوری که Oculus بیش از 500 میلیون دلار به ZeniMax پرداخت کرد.

    در شکایت ZeniMax آمده است که با اینکه این شرکت علیه Oculus پیروز شده، سامسونگ، با اینکه از این اتفاق خبر دارد، نه تنها به استفاده از تکنولوژی ZeniMax ادامه داده، بلکه به تازگی نسخه‌ای ارتقایافته از Gear VR را عرضه کرده است که جمله‌ی «با استفاده از تکنولوژی Oculus» روی آن حک شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر