آغاز پیش فروش کیت های توسعه واقعیت ترکیبی ویندوز

عصر کالا- ساعاتی پیش کمپانی مایکروسافت در جریان رویداد بیلد ۲۰۱۷، از آغاز پیش فروش کیت های توسعه واقعیت ترکیبی ویندوز (Windows Mixed Reality) خبر داد.

آغاز پیش فروش کیت های توسعه واقعیت ترکیبی ویندوز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، به گفته مدیران، هدست های واقعیت مجازی اچ پی و ایسر که سازگاری کامل با این کیت‌ها دارند، از تابستان پیش رو به ترتیب با قیمت‌های 329 و 299 دلار از طریق فروشگاه مایکروسافت در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

    با اینکه «واقعیت ترکیبی» معمولا به عینک های واقعیت افزوده همچون هولولنز (Microsoft HoloLens) اشاره دارد، اما می‌توان محصولات جدید ایسر و اچ پی را یک هدست واقعیت مجازی در نظر گرفت. به علاوه، همانند تمام هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز، این کیت‌های توسعه جدید نیز از سنسورهای ردیابی داخلی استفاده می‌کنند که به واسطه آن، نیاز به دوربین‌های بیرونی برای تولیدکنندگان از بین می‌رود. همچنین با تکیه بر تست‌هایی که در گذشته انجام شده است، این هدست های جدید برای اجرای ویندوز 10 از منابع سخت افزاری پایین‌تری نسبت به محصولات مشابه همچون اچ تی سی وایو (HTC Vive) و اوکولوس ریفت (Oculus Rift) استفاده خواهند کرد. اگرچه هنوز جزئیات مربوط به این کیت‌های توسعه در دست نیست، اما هدست ایسر نمایشگری با رزولوشن بالای 1440×1440 را پیش روی هر چشم قرار می‌دهد.

    کیت های توسعه واقعیت ترکیبی ویندوز از تابستان وارد بازار می‌شوند

    پیشتر در نمایشگاه CES 2017 بود که هدست های واقعیت ترکیبی ویندوز کمپانی‌های ایسر و اچ پی در کنار محصولات سه شرکت دل، لنوو و “3Glasses” نمایش داده شدند. پس از آن، مایکروسافت از احتمال عرضه کیت های توسعه ایسر در ماه مارس خبر داد که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.
    اگرچه هنوز تاریخ عرضه دقیق این کیت‌های جدید مشخص نشده است، اما آغاز پیش خرید آنها نشانه خوبی برای علاقه‌مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر