در یک شرکت دانش بنیان؛

پرینتر های ۳ بعدی ویژه دانشجویان ساخته شد

عصر کالا- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت پرینتر های ۳ بعدی مختص دانشجویان شدند که از هزینه پایین تری نسبت به سایر نمونه های صنعتی و تجاری سازی شده دارد.

پرینتر های ۳ بعدی ویژه دانشجویان ساخته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، امیر حسن مشهدیان، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده پرینترهای 3 بعدی در گفتکو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما در این شرکت موفق شدیم علاوه بر پرینترهای 3 بعدی صنعتی، پرینترهای دیگری برای کاربردهای دیگر طراحی کرده و در نهایت بسازیم.

    وی با بیان اینکه یکی از پرینترهای 3 بعدی که اکنون در این شرکت ساخته شده، پرینترهای 3 بعدی دانشگاهی است افزود: این پرینتر نسبت به سایر پرینترهای تولید شده از هزینه پایینی برخوردار بوده و بدنه فلزی دارد.

    مشهدیان با تاکید بر اینکه پرینترهای دانشگاهی بیشتر مورد استفاده دانشجویان رشته های مختلف قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: دانشجویان می توانند از این پرینتر ها در منازل یا دانشگاه بهره ببرند.

    به گفته مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده پرینترهای 3 بعدی،  طول عمر این دستگاهها زیاد است و شرکت می تواند در صورت بروز مشکل خدماتی به مصرف کننده ارائه دهد.

    وی با اشاره به دقت این دستگاهها گفت: پرینترهای 3 بعدی که مخصوص دانشجویان است با دقت 100 میکرون به ساخت نمونه های طراحی شده توسط رایانه می پردازد.

    مشهدیان با بیان اینکه دانشجویان رشته های مختلف  می توانند از این پرینترهای بهره ببرند، گفت: دانشجویان راه و ساختمان سازی برای ساخت ماکت، دانشجویان طراحی صنعتی برای ساخت قطعات مورد نیاز خود می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

    به گفته وی، به عنوان مثال یک دانشجو، قطعه ای را می سازد و نقص آن را برطرف می کند و در نهایت طرح نهایی خود را با کمک این دستگاه ارائه می کند.

    وی افزود: چند ماهی می شود پرینترهای 3 بعدی دانشگاهی وارد بازار  شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر