زاکربرگ:

گوشی‌های هوشمند هم در آینده خواهند مرد

عصر کالا- مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیس بوک پیش بینی کرده که در آینده‌ای نه چندان دور گوشی‌های هوشمند هم کنار زده شده و فناوری های پیشرفته تری جایگزین آنها می شوند.

گوشی‌های هوشمند هم در آینده خواهند مرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از فارس,  زاکربرگ  در نشستی که به منظور ترسیم نقشه راه فیس بوک در آینده برگزار شده بود، برنامه سه مرحله ای این شرکت را تشریح کرده و گفت: ابتدا باید یک فناوری نو و کاملا جدید در مرزهای دانش به وجود آورد. سپس بر این اساس محصولی خلق کرد. سپس آن را به یک اکوسیستم مبدل کرد تا توسعه دهندگان و شرکت های خارجی بتوانند از این فناوری برای پیشبرد کسب و کارشان استفاده کنند.

    بر اساس طرح فیس بوک برای آینده این شرکت در سال 2026 در زمان یاد شده تمامی مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند و البته بخشی از آنها برای این کار از خدمات فیس بوک استفاده می کنند. به گفته زاکربرگ فیس بوک در تلاش برای تولید عینک های هوشمندی است که شبیه به عینک های عادی هستند، اما از هوش مصنوعی کافی برخوردارند. همچنین رایانه های جدید به راحتی خواهند توانست با انسان ها صحبت کنند.

    زاکربرگ همچنین معتقد است در 10 سال آینده، انسان ها به جای استفاده از گوشی و تبلت و تلویزیون و هر چیز دیگری که دارای نمایشگر است از چشمان خود به عنوان نمایشگر استفاده می کنند و اطلاعات فعالیت های رایانه ای در برابر چشمان انسان نمایش داده شده و افراد با فکر کردن قادر به تایپ کردن خواهند بود.

    البته نتیجه چنین تحولی دسترسی شرکت های فناوری به قلب، مغز و تمامی تفکرات انسان و تسخیر و تسلط کامل بر افراد توسط شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت است.

    مدیران فیس بوک معتقدند تا زمانی که استفاده از عینک های واقعیت افزوده به یک عادت برای انسان ها مبدل شود، تنها 5 سال فاصله داریم و این شرکت هم اکنون در حال ابداع فناوری است که تایپ کردن با فکر کردن را ممکن می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر