تکنولوژی RCS به محصولات اپل اضافه می‌شود

عصر کالا- طبق خبری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، احتمال دارد اپل در نسل‌های بعدی محصولاتش از تکنولوژی RCS برای ارسال و دریافت پیام استفاده کند.

تکنولوژی RCS به محصولات اپل اضافه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرغم افزایش استفاده از پیام‌رسان‌هایی مانند آی‌مسیج (iMessage)، واتس‌آپ، وایبر و ... هنوز هم ارسال پیام از طریق سرویس پیام کوتاه (SMS) همان محبوبیت سابق را دارد.

    به هر حال باید این نکته را هم در نظر گرفت که سرویس پیام کوتاه، محدودیت‌هایی هم دارد.  با توجه به این محدودیت‌ یک تکنولوژی دیگر برای ارسال پیام معرفی شده نام آن RCS است. RCS محدودیت‌های SMS را ندارد و از این سرویس بهتر عمل می‌کند. شرکت‌های گوگل، سامسونگ و Verizon در حال استفاده از این تکنولوژی هستند.

    به تازگی یک گزارش از اپل منتشر شده که خبر احتمال استفاده این شرکت از RCS را می‌دهد که این خبر را یکی از کاربران منتشر کرده است. البته اطلاعات زیادی در این باره در اختیار ما نیست ولی این مسئله که اپل برای استفاده از این تکنولوژی با GSMA مذاکره کرده، کاملاً واضح است. اگر اپل قصد ادغام کردن این تکنولوژی با محصولات خود را داشته باشد، بسیار به پیشرفت سیستم پیام‌رسان اختصاصی خود کمک می‌کند. آی‌مسیج iMessage، تنها در زمانی قابل استفاده است که هم گیرنده و هم فرستنده دارای محصولات اپل باشند اما تکنولوژی RCS این محدودیت را از بین می‌برد. در ضمن این تکنولوژی از قابلیت‌هایی مانند چت گروهی، تأیید خواندن پیام توسط گیرنده و بسیاری موارد دیگر بهره می‌برد.

    با توجه به کمبود اطلاعات، احتمال دارد بحث‌های اپل با GSMA هنوز در مراحل اولیه قرار داشته باشد. این بدان معنی است که حتی اگر استفاده از این تکنولوژی برنامه‌ریزی شده باشد، احتمالاً به زودی از آن رونمایی نمی‌شود. با افزایش استفاده از این تکنولوژی، محدودیت‌های موجود برداشته می‌شود و کیفیت استفاده از پیام‌رسان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر