از این پس ویندوز را با اسکنر صفحه کلید قفل کنید

عصر کالا- شرکت مایکروسافت صفحه کلید پیشرفته ای برای رایانه ها تولید کرده که مجهز به اسکنر اثر انگشت است و از آن می توان برای قفل کردن رایانه استفاده کرد.

از این پس ویندوز را با اسکنر صفحه کلید قفل کنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ،مهر استفاده از حسگر اثرانگشت برای رمزگشایی از گوشی ها و تبلت ها مدتی است که متداول شده اما صفحه کلید 130 دلاری مایکروسافت به کاربران امکان می دهد به جای تایپ کلمه عبور برای هر بار ورود به رایانه فقط انگشت خود را بر روی یکی از کلیدها قرار دهند.

    صفحه کلید یاد شده Modern Keyboard نام دارد و حسگر اثرانگشت آن در زیر سطح یکی از کلیدها و در سمت راست کلید Alt مخفی شده است. از این طریق می توان سیستم تایید هویت Windows Hello را نیز با استفاده از صفحه کلید یاد شده بر روی رایانه های مجهز به ویندوز 10 به کار برد.

    مایکروسافت برای تبلیغ و بازاریابی این صفحه کلید به عبارت« شما کلمه عبور هستید» اکتفا کرده است. Windows Hello که در سال 2015 معرفی شد به کاربران امکان می دهد برای قفل گشایی از ویندوز 10 از اثرانگشت، چهره یا عنبیه چشم استفاده کنند. این خدمات پیش از این از طریق سرفیس پروی 4 و سرفیس بوک در دسترس بوده است.

    پیش از این اپل خدمات مشابهی را از طریق صفحه کلید مک بوک پرو ارائه داده و آن را به اسکنر اثرانگشت مجهز کرده بود. اما کاربران ویندوز به چنین امکاناتی دسترسی نداشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر