استفاده از ویندوز رایانه بر روی گوشی‌های سامسونگ

عصر کالا- سامسونگ با همکاری شرکت‌های آمازون و اینگرام مایکرو قصد دارد با قابلیتی جدید به کاربران اجازه دهد از طریق گوشی‌های هوشمند جدید خود (سری گلکسی) بتوانند از رایانه های شخصی‌شان نیز استفاده کنند.

استفاده از ویندوز رایانه بر روی گوشی‌های سامسونگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شرکت اینگرام مایکرو، به‌عنوان شرکتی که خدمات جانبی علم و فناوری را ارائه می‌دهد، با غول‌های تکنولوژی سامسونگ و آمازون یک تفاهم‌ نامه‌ همکاری امضا کرده تا بدین وسیله بتوانند برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند برروی گوشی‌های هوشمند خود به برنامه‌های ویندوز (ویندوز 10 مایکروسافت) دسترسی داشته باشند، راه حلی ارائه کنند.

    کاربران با استفاده از این قابلیت جدید، قادر خواهند بود با نصب خودکار WorkSpace که متعلق به شرکت آمازون و دسکتاپ ویندوز است، یک دسکتاپ مجازی را بر روی گوشی‌های گلکسی نوت 8، گلکسی اس 8 و 8 پلاس خود اجرا و از برنامه‌های ویندوز استفاده کنند. بدین ترتیب آنها می‌توانند با چند مرحله ساده، فضای رایانه خود را بر روی گوشی‌های هوشمند خود مشاهده کرده و آن را تحت کنترل بگیرند.

    نحوه کار این قابلیت به این صورت است که دکس استیشن این گوشی‌ها را به انواع نمایشگر فول اچ دی، موس و کی‌بورد متصل می کند تا برای کاربران تجربه کار با دسکتاپ رایانه را به روی گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورد.

    این قابلیت برای مهندسان، دانشجویان، اساتید دانشگاهی، کارمندان و همه آن کاربرانی که در بسیاری از مواقع نیاز دارند به فضای دسکتاپ رایانه شخصی خود دسترسی بیابند، بسیار مفید و کاربردی به شمار می آید.

    سرویس WorkSpaces آمازون ساعتی 22 سِنت هزینه به همراه دارد و با پرداخت ماهیانه 35 دلار می‌توان به صورت نامحدود از آن استفاده کرد؛ ناتان توماس - مدیر کل شرکت اینگرام مایکرو - در این باره اظهار کرد که ترکیب دو محصول سامسونگ و آمازون تجربه‌ کاملی از کار با دسکتاپ را برای کاربران در گوشی های هوشمند به همراه می ‌آورد.

    موک اوه - نایب رئیس بخش تجاری سامسونگ- نیز خاطر نشان می کند: " اجرای تمامی برنامه‌ها و اپلیکیشن های اندروید و ویندوز بر روی گلکسی نوت 8 و اس 8 و اس 8 پلاس به کمک دکس سامسونگ قابلیتی شگفت انگیز است که تا زمانی که آن را تجربه نکنید باور نخواهید کرد. ما هم اکنون با خدمات وب آمازون و اینگرام مایکرو کلود همکاری کرده‌ایم تا این امکان و قابلیت جذاب و شگفت انگیز را برای کاربرانمان فراهم آوریم".

    این قابلیت برای کاربران سه گوشی مذکور سامسونگ در کشورهایی نظیر استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، هلند، نیوزلند، انگلیس و آمریکا به مدت 30 روز رایگان خواهد بود. البته این استفاده‌ی رایگان 30 روزه تنها در صورتی به آنها تعلق می‌ گیرد که از طریق برنامه‌ دکس رایگان ویندوز موجود در اپ استور سامسونگ گلکسی اقدام کرده باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر