حاصل تلاش یک استارتاپ به ثمر رسید؛

تجاری‌سازی زخم‌پوش‌های دیابتی

عصر کالا- محصول «پانسمان آنتی‌باکتریال زخم پای دیابتی با استفاده از نانوکامپوزیت سلولز باکتریایی/نانوذرات نقره» که توسط یک استارتاپ ایرانی به ثمر رسیده تجاری سازی می شود.

تجاری‌سازی زخم‌پوش‌های دیابتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اولین تیم از فناوران حاضر در فن‌بازار نانو الیاف، موفق به جذب حامی و سرمایه‌گذار جهت تجاری‌سازی محصول «پانسمان آنتی‌باکتریال زخم پای دیابتی با استفاده از نانوکامپوزیت سلولز باکتریایی/نانوذرات نقره» شدند. این تیم استارتاپی با نام «نانوسلوپان» توسط یک شرکت در پارک فناوری پردیس راه‌اندازی شده است.

    اولین فن بازار نانو الیاف هم‌زمان با همایش بین‌المللی نانو الیاف ایران (ICNF2017) با هدف ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه نانو الیاف در تاریخ سی‌ام مهرماه سال جاری و در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در جریان این رویداد، ٨ طرح و پروتوتایپ برتر از دو چالش «زخم پوش‌های مبتنی بر نانو الیاف با قابلیت ترمیم زخم‌های دیابتی» و «سامانه فیلتر تهیه آب سالم بر پایه نانو الیاف» به ارائه طرح خود در حضور بیش از ٦۰ نماینده از نهادها، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار و حامی فعال در این دو حوزه پرداختند.

    طرح با عنوان «پانسمان آنتی‌باکتریال زخم پای‌ دیابتی با استفاده از نانوکامپوزیت سلولز باکتریایی/ نانوذرات نقره» متعلق به یک تیم پنج نفری با سرپرستی ولی الله بابایی‌پور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر است که از نظر سطح بلوغ فناوری در مرحله ارائه نمونه آزمایشگاهی قرار دارد.

    این تیم فناور تاکنون موفق به دریافت دو گواهی ثبت اختراع مرتبط به فناوری خود نیز شده‌اند. این طرح که جهت درمان سریع‌تر زخم پای دیابتی، از ترکیب سلولز باکتریایی و نانوذرات نقره در طراحی و ساخت پانسمان استفاده کرده است، علاوه بر ویژگی‌های شاخص فنی، از منظر تولید نیز دارای صرفه اقتصادی قابل‌توجهی است که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های درمانی بیماران شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر