سرنوشت فروش گوشی‌های آیفون چگونه رقم می‌خورد؟

عصر کالا- بر اساس برآوردهای تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، شرکت اپل در طول سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی، تنها موفق به فروش ۲۲۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون خواهد شد.

سرنوشت فروش گوشی‌های آیفون چگونه رقم می‌خورد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، جین مانستر - یکی از تحلیلگران معروف محصولات تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند - در راستای پیش‌بینی وضعیت فروش و نحوه عملکرد شرکت اپل عنوان کرده است که این غول آمریکایی در طول سال جاری و سال آینده یعنی 2018 و 2019 میلادی، مجموعا تنها موفق به فروش 220 میلیون دستگاه گوشی آیفون خواهد شد.
    وی بر این باور است که اپل در متقاعد کردن کاربران برای کنار گذاشتن گوشی‌های کنونی خود و خرید دستگاه‌ها و آیفون‌های جدید، موفق نخواهد شد؛ چراکه طبق گزارش‌های منتشر شده، کاربران معتقدند علاوه بر اینکه قیمت گوشی بسیار بالا رفته و آن‌ها نمی‌توانند قیمت بیشتری را برای خریداری گوشی بپردازند، قابلیت‌های چندان متفاوت و منحصر بفردی نیز به گوشی‌های جدید اضافه نشده است تا حداقل صرفه اقتصادی داشته باشد.
    جالب اینجاست که یکی از دلایلی که کاربران گوشی‌های آیفون علاقه‌ای به خرید گوشی‌های جدید ندارند، رضایت بیش از 90 درصدی آن‌ها از محصولات است.
    اپل سال گذشته در یک اقدام عجیب و جنجال برانگیز، سرعت پردازنده و عملکرد گوشی‌های آیفون خود را به شدت پایین آورد تا کاربران مجبور شوند گوشی‌های قبلی و قدیمی خود را کنار گذاشته و بدین ترتیب، میزان فروش آیفون‌های جدید را افزایش دهد.
    شرکت اپل سال گذشته اذعان کرده بود که به دلیل کاهش عملکرد باتری‌های آیفون‌های قدیمی سرعت این گوشی‌ها را کاهش داده تا از بروز مشکلاتی از قبیل خاموش شدن ناگهانی گوشی، جلوگیری شود.
    بسیاری از کاربران آیفون معتقدند که فریب خورده‌اند و استدلال می‌کنند که این اقدام اپل و کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی روشی برای اجبار کاربران قدیمی برای خرید گوشی‌های مدل جدید است. هم اکنون اپل با چندین پرونده تقلب در مورد کاهش سرعت عملکرد آیفون مواجه است. این شرکت پس از عذرخواهی وعده داده است که برای رضایت مشتریان باتری‌های جدیدی را جایگزین خواهد کرد.
    اعترافات اپل موجب شد بحث‌های زیادی در این زمینه ایجاد شود و واکنش‌های متفاوتی در پی داشته باشد. در حالی که برخی کاربران احساس می‌کنند فریب خورده‌اند، برخی دیگر معتقدند که این اقدام در میان همه سازندگان گوشی‌های هوشمند متداول است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر