یک هفته تا معرفی پرچمدار جدید "اپل"

همه فناوری‌های احتمالی "آیفون ۸"

عصر کالا- روز ۱۲ سپتامبر یعنی هفت روز دیگر، سالن "استیو جابز" در کوپرتینو کالیفرنیا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی میزبان کنفرانس معرفی پرچمدار جدید شرکت "اپل" خواهد بود.

همه فناوری‌های احتمالی "آیفون ۸"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به رغم همه حدس و گمان‌ها و موجی از شایعات که درباره ویژگی‌ها و فناوری‌ها و حتی نام آیفون جدید طی چند ماه اخیر به راه افتاده، مانند هر سال هنوز حتی به طور رسمی نام محصولات جدید "اپل" اعلام نشده است.

    ابتدا گفته می‌شد که "اپل" نام 7s را برخواهد گزید اما اکنون نام 8 بسیار مطرح شده و حتی نام‌هایی از قبیل آیفون X نیز شنیده می‌شود.

    در هر حال نام محصولات جدید "اپل" هرچه که باشد، این شرکت امیدوار است تا با معرفی محصولات جدیدش سایه‌ای سنگین بر سر آخرین محصول "سامسونگ" موسوم به "نوت 8" بیاندازد.

    پیش‌بینی می‌شود که پرچمدار جدید "اپل" با ویژگی‌های جدید خود با قیمت پایه حدود 1000 دلار همراه با دیگر محصولات نظیر "اپل واچ 3" و تلویزیون جدید 4K اپل معرفی شود.

    مشخصاتی که ممکن است در "آیفون 8" ببینیم:

    سه مدل جدید شامل دو اصلاح و آپدیت جزئی "S" و یک پرچمدار جدید
    صفحه نمایش منحنی، لبه به لبه OLED با تکنولوژی "True Tone" و یا شیشه یون-X
    دکمه هوم مجازی
    جایگزینی "تشخیص چهره" به جای حسگر اثر انگشت
    شارژ "بی‌سیم"(شارژ القایی) و یا شارژ سریع USB-C
    دوربین دو لنز، احتمالا در یک پیکربندی عمودی
    قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) دارای لیزر 3D در پشت گوشی برای درک عمق
    پشتیبانی از مداد اپل
    بدنه فولاد ضد زنگ و شیشه‌ای
    رنگ چندگانه از جمله بازتابنده و آینه مانند
    حافظه و مموری ارتقا یافته که احتمالا از 64 گیگابایت و 3 گیگابایت رم شروع می‌شود
    مودم "اینتل" یا "کوالکوم"
    iOS 11 (پیش نمایش)
    افزایش مقاومت در برابر آب و ضد آب بودن
    بلندگوی با کیفیت عالی برای صدای بلندتر و واضح‌تر
    پردازنده نسل بعدی اپل (A10X یا A11)
    قیمت بین 1000 تا 1200 دلار در آمریکا
    خداحافظی با دکمه هوم؟

    "مارک گورمن" در بلومبرگ، یکی از معتبرترین منابع خبری اپل، گزارش می‌دهد که آیفون 8 ممکن است به طور کامل دکمه هوم را حذف کند و آن را با یک رابط کاربری جدید مبتنی بر ژست و حالت کاربر جایگزین کند.

    وی پیش‌بینی می‌کند که آیفون جدید یک داک نرم افزاری مشابه آنچه که در "iPad" دیده شده است با یک نوار نرم افزاری نازک که در امتداد صفحه نمایش قرار دارد، خواهد داشت.

    پشتیبانی از قلم "اپل"؟

    "اپل" می‌تواند یکی از بزرگترین نقاط قوت سامسونگ گلکسی نوت 8 را با اضافه کردن پشتیبانی از قلم به آیفون 8 برطرف کند. شایعاتی در این زمینه شنیده شده که "اپل" قصد انجام چنن کاری را دارد. به اعتقاد کارشناسان، "اپل" با این کار قدم بزرگی خواهد برداشت.

    استفاده از فناوری تشخیص چهره؟

    به گفته "استیو تروتون اسمیت" که یک توسعه دهنده است، نشت اطلاعات از کدهای دستیار صوتی خانگی "HomePod" وجود فناوری تشخیص چهره آیفون 8 را تایید می‌کند. اگر درست باشد، شما قادر به استفاده از چهره خود برای باز کردن قفل آیفون 8، پرداخت برای چیزهای مختلف و بسیاری از کارهای دیگر خواهید بود.

    "مارک گورمن"، خبرنگار فناوری بلومبرگ با سابقه‌ای قوی در مورد اخبار اپل، می‌گوید که ادعای این شرکت می‌تواند این باشد که "تشخیص چهره" سریع‌تر، امن‌تر و دقیق‌تر از حسگر اثر انگشت است.

    پیکربندی جدید دوربین جلو؟

    برای پشتیبانی از تکنولوژی جدید تشخیص چهره ، "اپل" دوربین‌های جلویی را در یک پیکربندی جدید در نوار بالای صفحه نمایش لبه به لبه جدید تنظیم کرده است.

    با توجه به گفته "مینگ‌چی کو" تحلیلگر کارآزموده "اپل"، تنظیمات جدید، واقعیت افزوده و مدل 3D را با سه جزء شامل دوربین جلو، فرستنده مادون قرمز و گیرنده مادون قرمز پشتیبانی می‌کند.

    صفحه نمایش LCD یا OLED؟

    احتمالا جواب، هر دو خواهد بود. چرا که پیش‌بینی می‌شود دو محصول با نام‌های احتمالی S7 و 7S Plus با صفحه نمایش تخت و پرچمدار این شرکت با نام آیفون 8 با صفحه نمایش منحنی عرضه شود.

    iOS 11 + سخت افزار آیفون جدید = جهشی بزرگ در واقعیت افزوده

    ما می‌دانیم که همه چیز راجع به فناوری واقعیت افزوده در iOS 11 اتفاق می‌افتد.

    "اپل"  نسخه عمومی بتا ، نسل بعدی سیستم عامل خود را در ماه ژوئن عرضه کرد و افشای کدهای "هوم پاد" لیست موارد هیجان انگیزی که با آن روبرو خواهیم بود را گسترش داد.

    فراتر از تشخیص چهره، موارد برجسته دیگری شامل یک "سیری" هوشمندتر و توانمندتر، ضبط صفحه نمایش و نرم افزار واقعیت افزوده(AR) است که دنیای مجازی را با دنیای واقعیت ادغام می‌کند.

    شارژ سریع‌تر و یا شارژر بی‌سیم؟

    "مینگ‌چی کو" می‌گوید هر سه مدل جدید شارژ سریع را توسط آداپتور برقی USB-C پشتیبانی می‌کنند.

    ضمن این که احتمالا شارژر بی‌سیم به عنوان یک لوازم جانبی و نه همراه با گوشی فروخته شود، که البته به احتمال فراوان امسال عرضه نخواهد شد و سال آینده به همراه به روز رسانی iOS 11 ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر