هوش مصنوعی بازی رایانه ای ساخت

عصر کالا- در سال های اخیر شاهد رشد استفاده از فناوری هوش مصنوعی در حوزه های مختلف علمی هستیم، اما استفاده از این ابزار برای خلق بازی های رایانه ای تحولی چشمگیر محسوب می شود.

هوش مصنوعی بازی رایانه ای ساخت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر،  اگر چه فناوری هوش مصنوعی برای اجرای بازی های ویدئویی به کار گرفته شده، اما محققان موسسه Interactive Computing در جرجیای آمریکا روشی را برای آموزش دادن هوش مصنوعی به منظور طراحی بازی ابداع کرده اند.

    در این روش هوش مصنوعی تنها با مشاهده روند اجرای یک بازی و بدون نیاز به دسترسی به کدنویسی و جزییات فنی آن می تواند موتور بازی مدنظر خود را طراحی کند.

    محققان برای عملیاتی کردن این روش از بازی مشهور سوپرماریو استفاده کردند. پیش از این دسترسی به کدنویسی این بازی به هوش مصنوعی امکان داده بود مرحله تازه ای برای بازی مذکور طراحی کند.

    اما این بار به هوش مصنوعی امکان دسترسی به کدهای بازی داده نشد و لذا درک محتوای بازی تنها با تماشای مراحل مختلف آن انجام شد. هوش مصنوعی، ویدئوهای دریافتی این بازی را در سه مرحله شامل اسکن تک تک اشیا، تهیه الگوریتم مربوط به تغییرات هر یک از آنها و نتیجه گیری نهایی تحلیل کرد و در نهایت توانست بازی مذکور را از ابتدا طراحی و اجرا کند.

    البته هوش مصنوعی فعلا در این زمینه بسیار ابتدایی عمل کرده و قادر به طراحی مراحل مختلف یا اجرای درست مرگ شخصیت های بازی نیست، ولی انتظار می رود در آینده با پیشرفت هوش مصنوعی بازیها این مشکلات هم برطرف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر