ساتیا نادلا:

مایکروسافت شکست را می‌پذیرد

عصر کالا- ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت، در مصاحبه با نشریه بیزنس اینسایدر اعلام کرد که کمپانی‌اش آماده پذیرش هرگونه شکستی است.

مایکروسافت شکست را می‌پذیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل ازجی ام اس, بدون شک ساتیا نادلا را باید فرشته نجات مایکروسافت دانست. کسی که توانست این کمپانی آمریکایی را بعد از دوران سیاه استیو بالمر، به جایگاهی که استحقاقش را دارد برساند و در حال حاضر نیز مایکروسافت از رقبای اصلی اپل محسوب می‌شود.

    چندی پیش، ساتیا نادلا در مصاحبه با نشریه بیزنس اینسایدر در مورد فرهنگ کمپانی مایکروسافت و رویکرد آن‌ها در زمینه توسعه تکنولوژی، صحبت‌هایی را به میان آورد. او در این مصاحبه اعلام کرد که شکستن مرزهای محدودیت برای مایکروسافت مهم بوده است و شکست برای آن‌ها مفهومی ناگزیر خواهد بود.

        اگر می‌خواهید یک فرهنگ ریسک‌پذیر داشته باشید، نمی‌توانید هر شکستی را یک شکست تلقی کنید؛ زیرا قادر خواهید بود که به آن شکست به‌عنوان یک فرصت یادگیری نگاه کنید.

    به گفته ساتیا نادلا، این مفهوم بخشی از فرآیند نوآوری مایکروسافت بوده است.

        برخی از افراد می‌توانند آن را «آزمایش‌های سریع» بنامند، اما ما آن را «آزمایش فرضیه» نام‌گذاری می‌کنیم. بجای اینکه بگوییم «من ایده‌ای دارم»، ما می‌گوییم «من یک فرضیه جدید دارم و اجازه می‌خواهم که آن را تست کنم.» اگر این فرضیه ارزشمند بود، می‌پرسیم در چه مدتی می‌توانیم آن را تایید کنیم و اگر این فرضیه مورد تایید قرار نگرفت، روی فرضیه دیگری کارخواهیم کرد.

        اگر فرضیه موردنظر موفقیت‌آمیز نبود، ترسی از اعلام شکست وجود ندارد. برای من، مواردی مثل همراه شدن با روش‌های جدید انجام کارها، چارچوب‌بندی شکست و موفقیت و نحوه دست‌یابی به موفقیت از طریق مجموعه‌ای از شکست‌ها و آزمایش‌های فرضیه‌ها، به معنای یک پیگیری واقعی است.

    اما ساتیا نادلا در مورد تجارت گوشی‌های هوشمند مایکروسافت نیز صحبت کرد. او گفت که:

        آن چیزی که ما را هیجان‌زده می‌کند، دسته‌بندی جدیدی از محاسبه‌گرهای شخصی است. امروزه ما فکر می‌کنیم که رایج‌ترین فرم مورداستفاده، دستگاه‌های موبایل هستند. موبایل‌ها امروزه بسیار موردتوجه‌اند، همان‌طور که پی سی ها در گذشته و برای مدتی طولانی بودند؛ اما سوال این است که: بعد چه می‌شود؟ دسته‌بندی‌های بعدی کدم‌اند؟

        ما به دسته‌بندی 2 در 1 که در حال حاضر سریع‌ترین رشد را میان کامپیوترهای شخصی دارد، علاقه‌مند هستیم؛ ما در مورد سرفیس استودیو و معنای آن برای بازآفرینی تصور کامپیوترهای دسکتاپی هیجان‌زده‌ایم. همچنین ما در مورد سرفیس هاب به‌عنوان یک کامپیوتر برای اتاق‌های جلسات و هولولنز و دنیای واقعیت ترکیبی نیز هیجان‌زده هستیم. برای من، فرم‌های جدید محاسبه‌ای چیزهایی هستند که می‌خواهیم برای مشتریانمان بسازیم؛ اما مهم است که به‌جای فکر کردن به هرکدام از این موارد به‌عنوان یک کامپیوتر مستقل، آن‌ها بتوانند به‌صورت یکپارچه در دیوایس‌های شما کار کنند.

        این موضوع به مواردی مانند جابجایی و انجام دادن کارها به‌صورت مستقل یا تیمی، در مواقعی که تعداد زیادی مانیتور و کامپیوتر در اطراف شما وجود دارد، بازمی‌گردد. پس وقتی ما در مورد ویندوز 10 حرف می‌زنیم، فقط در مورد یک سیستم‌عامل صحبت نمی‌کنیم، بلکه ویندوز 10 یک سیستم‌عامل برای تمامی دستگاه‌های شماست؛ و از این طریق ما می‌خواهیم که بر چالش‌های نوآوری غلبه کرده و در کنار آن نیز با پیچیدگی اجتماعی دیوایس‌های مختلف در زندگی کنار بیاییم.

    اما ازجمله نگرانی‌هایی که در مورد تکنولوژی هولولنز مایکروسافت وجود دارد، غره شدن مایکروسافت به داشتن چنین تکنولوژی و نبود رقیبی سرسخت برای آن است؛ اما ساتیا نادلا گفت که علی‌رغم نیاز به شکستن محدودیت‌ها، این نیز مهم است که بازار جلوتر نرویم.

        مسئله یک روز، سه ماه و یک سال بعد نیست. این‌یکی از چالش‌های اساسی رهبری است و باید از پس آن بربیایید. شما نمی‌توانید بیش‌ازپیش جلو بروید و درعین‌حال هم نمی‌توانید بیش‌ازحد عقب بمانید.

    کمپانی مایکروسافت تا به امروز از طریق تجربه، توانسته است که به یک تعادل ظریف دست یابد و ایکس باکس وان نمونه بارز این مدعاست که مایکروسافت در شناخت آمادگی بازار دچار اشتباه شده بود. نظر شما چیست؟ شما تا چه حد با صحبت‌های ساتیا نادلا موافقید؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر