رایانه با حافظه ۱۶۰ ترابایتی ساخته شد

عصر کالا- یک شرکت تولید کننده رایانه از نمونه اولیه محصولی رونمایی کرده که ۱۶۰ ترابایت حافظه دارد. این رایانه می تواند اطلاعات ۱۶۰ میلیون کتاب را ذخیره کند.

رایانه با حافظه ۱۶۰ ترابایتی ساخته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی میل، هیولت پاکارد (HP) از نمونه اولیه رایانه ای رونمایی کرده که قابلیت کنترل بیشترین میزان اطلاعات روی زمین را دارد. این شرکت کالیفرنیایی رایانه ای با حافظه 160 ترابایت ساخته که می تواند 5 برابر اطلاعات تمام کتابخانه کنگره آمریکا را نگهداری کند.

    این آخرین نمونه از پروژه تحقیقاتی «ماشین» شرکت هیولت پاکارد است که هدف آن ساخت رایانه های بسیار سریع با تمرکز خاص روی طراحی حافظه ای قدرتمند است.

    به طور سنتی شیوه کارکرد پردازشگرها، حافظه و فضای ذخیره سازی احتمالا به کندی فعالیت رایانه منجر شود. درهمین راستا هیولت پاکارد درصدد رفع این مشکل برآمد.

    مگ ویتمن مدیر ارشد اجرایی این شرکت در همین راستا می گوید: راز کشف علمی بزرگ بعدی که دنیای فناوری را تغییر می دهد پشت انبوه اطلاعاتی پنهان است که هر روز تولید می شود. برای استفاده از این ظرفیت نمی توان به فناوری های قدیمی تکیه کرد، ما به رایانه هایی نیاز داریم که برای عصر «اطلاعات کلان» ساخته شده باشند.

    این رایانه می تواند در حافظه خود 160 میلیون کتاب را نگهداری کند. این در حالی است که تاکنون حفظ و نگهداری چنین مجموعه ای از اطلاعات در یک سیستم حافظه امکانپذیر نبوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر