قابلیت تشخیص آهنگ گوشی پیکسل ۲ از شازم هم بهتر است

عصر کالا- در حالی که گوشی‌تان کنار دست‌تان قرار دارد و صفحه‌‎نمایش آن هم خاموش است از رادیو یک آهنگ پخش می‌شود. در این لحظه بدون دست زدن به گوشی به صفحه‌نمایش گوشی نگاهی می‌اندازید و در کنار زمان، تاریخ و اعلان‌ها می‌توانید نام آهنگی که در حال پخش است را هم بخوانید

قابلیت تشخیص آهنگ گوشی پیکسل ۲ از شازم هم بهتر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، تعداد زیادی از قابلیت‌های گوشی پیکسل 2 شرکت گوگل که به اندروید Oreo مجهز است از گوشی‌های دیگر یا رابط‌های کاربری دیگر گرفته شده است. اما در میان بسیاری از این قابلیت‌ها یک قابلیت هست که نمونه بارز استفاده از یک قابلیت از پیش موجود و بهبود آن به حساب می‌آید.

    منظورمان از قابلیتی که پیشتر وجود داشته و گوگل آن را ارتقا داده، قابلیت تشخیص خودکار آهنگ است. سیستم کار این قابلیت هم بسیار ساده است. گوشی شما همیشه می‌تواند به آهنگی که در محیط در حال پخش است گوش دهد و نام یا عنوان آن را روی صفحه‌نمایش نشان دهد. اگر این قابلیت را فعال نگه دارید وقتی از رادیو آهنگی پخش می‌شود یا در ماشین برای چند دقیقه کوتاه آهنگ خاصی را می‌شنوید، از طریق این امکان به سرعت نام آهنگ را خواهید فهمید.

    اساسا محبوبیت خاصی که اپ‌هایی چون Shazam یا SoundHound پیدا کرده بودند هم به همین دلیل بود ولی حال با خودکار شدن این امکان، قابلیت تشخیص آهنگ یک پله پیشرفت کرده است. شاید بگویید Shazam هم چند سالی است Auto Shazam را ارائه داده و از این طریق آهنگ‌هایی که اطراف‌تان در حال پخش است را شناسایی می‌کند. اما باید بدانید گوگل از راه و روش بهتری استفاده می‌کند.

    قابلیت تشخیص خودکار آهنگ پیکسل 2 نیازی به فعال کردن اینترنت ندارد. بله درست خواندید. پیکسل 2 برای شناسایی آهنگ نیازی به اتصال به سرویس‌های گوگل ندارد. اما چطور این اتفاق به صورت آفلاین عملی می‌شود؟ شرکت گوگل از طریق الگوریتم یادگیری ماشینی آهنگ را با ده‌ها هزار الگویی که از پیش روی گوشی‌تان ذخیره شده تطبیق می‌دهد. چنین امکانی واقعا غیرقابل باور و تا حدی جادویی به نظر می‌رسد. در عین حال بسیار کنجکاوی برانگیز است که این الگوها دقیقا چه هستند؟ الگوهایی که می‌توان از طریق‌شان مجموعه بسیار وسیعی از آهنگ‌ها را شناسایی کرد و حجم بسیار ناچیزی از حافظه گوشی‌تان را هم اشغال می‌کند.

    یک نکته مهم دیگر اینجاست که وقتی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال این قابلیت را در درون خود دستگاه و به شکل آفلاین به کار می‌اندازند مصرف باتری هم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

    یک موضوع جالب دیگر هم شیوه نمایش نام این آهنگ‌ها است. می‌دانیم گوشی‌های جدید پیکسل از پنل اولد بهره می‌برند. این صفحه‌نمایش اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، اعلان‌ها و عنوان آهنگی که در محیط در حال پخش است به صورت لحظه به لحظه به کاربر حتی در شرایطی که گوشی قفل است نمایش می‌دهد.

    اگر فکرش را بکنید این قابلیت دیگر بهتر از این نمی‌توانست کار کند. در حالی که گوشی‌تان کنار دست‌تان قرار دارد و صفحه‌‎نمایش آن هم خاموش است از رادیو یک آهنگ پخش می‌شود. در این لحظه بدون دست زدن به گوشی به صفحه‌نمایش گوشی نگاهی می‌اندازید و در کنار زمان، تاریخ و اعلان‌ها می‌توانید نام آهنگی که در حال پخش است را هم بخوانید. به نظر می‌آید گوگل قابلیت تشخیص خودکار آهنگ را به طرز جذابی قدرتمندتر و کاربردی‌تر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر