پرفروش‌های بازار لپ‌تاپ

عصر کالا- بازارها در آستانه ورود به شب عید قرار دارند و اگرچه فعالان می‌گویند که انتظار روزهای پر رونق گذشته را ندارند اما هنوز هم برخی از مصرف‌کنندگان برای روزهای پایانی سال به دنبال گزینه‌های مطلوب برای خرید هستند تا بازارگردی‌های شب عیدشان را کامل کنند.

پرفروش‌های بازار لپ‌تاپ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار لپ‌تاپ‌ها اوضاع خرید و فروش همچون چند ماه گذشته است. با این حال برخی از لپ‌تاپ‌ها به‌دلیل قابلیت‌هایی که دارند در لیست پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی برخی از لپ‌تاپ‌های پرفروش بازارهای داخل اشاره می‌کنیم.

    لپ‌تاپ 11 اینچی ایسر
    در رنج قیمتی بیش از یک میلیون تومان می‌توان به لپ‌تاپ 11 اینچی ایسر مدل Spin 1-SP111-31-P3TS اشاره کرد که با پایه قیمت یک میلیون و 939 هزار تومان به فروش می‌رسد. این مدل دارای پردازنده مرکزی Pentium اینتل با مدل N4200 و فرکانس 1/ 1 تا 5/ 2گیگاهرتز با 2مگابایت کشش پردازش محاسبات است. چهار گیگابایت حافظه رم و 500 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره و نقل‌وانتقال اطلاعات استفاده می‌شود و مناسب به‌نظر می‌رسد. پردازش‌های گرافیکی این لپ‌تاپ توسط پردازنده آنبورد شرکت اینتل با مدل HD Graphics 505 انجام می‌شود که البته توان چندانی ندارد و برای کارهای گرافیکی سنگین و بازی با نرخ فریم بالا نباید روی آن حساب کنید؛ اما برای مرورگری وب، تماشای فیلم و کارهای روزمره کاملا مناسب است. صفحه‌‌نمایش 6/ 11 اینچی این دستگاه با دقت Full HD از نوع IPS است و باتوجه به اینکه تبدیل‌پذیر است، صفحه‌نمایش لمسی دارد. این لپ‌تاپ ویندوز 10 را به‌صورت پیش‌فرض در خود جای داده که امکانات فراوانی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

    لپ‌تاپ 12 اینچی اپل
    لپ‌تاپ 12اینچی اپل مدل «مک‌بوک 2017» اخیرا یکی دیگر از محصولات پرفروش سری اپل در بازار ایران است و با قیمت 6 میلیون و 879 هزار تومان به فروش می‌رسد. ضخامت این لپ‌تاپ حدود 13 میلی‌متر است و طول و عرض آن به ترتیب به 5/ 280 و 5/ 196 میلی‌متر می‌رسد. دارای صفحه‌نمایش 12اینچی رتینا با وضوح 2304×1440 پیکسل بوده و شفافیت، کیفیت و روشنایی بسیار عالی دارد. کیبورد جزیره‌ای این مدل شکل و طراحی منحصربه‌فردی دارد کلیدهای بزرگ با ارتفاع بسیار کم که حتی خیلی اوقات متوجه نمی‌شوید کلیدی را فشار داده‌اید. تاچ‌پد بزرگ و یک‌تکه‌ای هم زیر این کیبورد قرار گرفته که مجهز به قابلیت Force Touch اپل بوده و علاوه‌بر لمس‌های یک و چند انگشتی، به فشار هم حساس است. از لحاظ پورت هم این محصول یک پورت USB-C و جک 5/ 3 میلی‌متری هدفون دارد و هیچ پورت دیگری ندارد. در این نسل، از پردازنده مرکزی نسل اینتل مدل Core m3 استفاده شده که هم از لحاظ توان پردازشی و هم از نظر چیپ گرافیکی از نسل قبلی قوی‌تر است.  در کنار این مجموعه، پردازنده گرافیکی Intel HD Graphic 615 قرار دارد که حافظه اختصاصی ندارد؛ ولی عملکرد مک‌بوک پرو روان است و مشکل خاصی هنگام اجرای برنامه‌های مختلف نخواهید داشت. رم 8گیگابایتی این مدل همچنان از نوع DDR3 و حافظه داخلی آن هم 256 گیگابایت از نوع SSD بااتصال PCI-e است.

    لپ‌تاپ 15 اینچی اچ پی مدل C
    در میان دیگر پرفروش‌های لپ‌تاپ و البته پایه قیمتی بالاتر باید به لپ‌تاپ 15 اینچی اچ پی مدل C از سری لپ‌تاپ‌های لمسی اشاره کرد که با قیمت 7 میلیون و 990 هزار تومان به فروش می‌رسد. امروزه نوع جدیدی از لپ‌تاپ‌ها که غالبا مولتی‌مدیا هستند به عنوان لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر فراگیر شده‌اند. لپ‌تاپ 15 اینچی اچ پی مدل Envy X360 15T BP100 - C شرکت HP یکی از همین دستگاه‌هاست که در اندازه‌های 11، 13 و 15 اینچی تولید شده است. ویژگی این لپ‌تاپ غیر از لمسی بودن صفحه‌‌نمایش، گردش 360 درجه‌ای لولاهای آن است که لپ‌تاپ را به حالت تبلت تبدیل می‌کند. شرکت HP برای این دستگاه از پنل IPS LED-backlit LCD استفاده کرده که میزان زاویه دید و کیفیت رنگ‌ها را بالا برده است. سخت‌افزار این لپ‌تاپ متشکل از جدیدترین پردازنده‌های مرکزی شرکت اینتل، پردازشگرهای گرافیکی انویدیا، حافظه‌های رم DDR4 و حافظه‌های داخلی از نوع SSD است. انرژی مصرفی همه این سخت‌افزار توسط یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 8/ 55 وات‌ساعت تامین می‌شود که می‌تواند تا 12 ساعت کار مداوم با دستگاه را تضمین کند. روی این دستگاه شما می‌توانید پورت‌های USB Type-C، پورت HDMI و دو پورت USB 3.0 را مشاهده کنید.

    لپ‌تاپ 15 اینچی اپل
    با رنج قیمتی بالاتر از 10 میلیون تومان همچنان لپ‌تاپ‌های ساخت شرکت اپل و مایکروسافت گزینه‌های بهتری برای کاربران ارائه می‌کنند. لپ‌تاپ 15اینچی اپل «مک‌بوک پرو همراه با تاچ بار» مدل MPTU2 2017 اپل هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد که با قیمت 10 میلیون و 641 هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. صفحه‌نمایش 4/ 15 اینچی با وضوح 2880×1800 پیکسل بوده و شفافیت، کیفیت و روشنایی بسیار عالی و کم‌رقیبی دارد. این مدل نیز کیبورد جزیره‌ای دارد و در بالای کیبورد یک صفحه نواری لمسی قرار گرفته است که «تاچ‌بار» نام دارد. با این تاچ‌بار می‌توان بعضی ویژگی‌ها و تعدادی برنامه‌ها را برای دسترسی سریع‌تر به این قسمت منتقل کرد.

    از لحاظ پورت هم این محصول همچنان دارای پورت USB 3.1 Type-C و جک 5/ 3میلی‌متری هدفون است و هیچ پورت دیگری ندارد. در این نسل از پردازنده مرکزی نسل اینتل مدل Core i7 استفاده شده که هم از لحاظ توان پردازشی و هم از نظر چیپ گرافیکی از نسل قبلی قوی‌تر است.  در کنار این مجموعه، پردازنده گرافیکی Radeon Pro 555 قرار دارد که با 4گیگابایت حافظه اختصاصی به هرچه روان‌ترشدن عملکرد مک‌بوک پرو کمک فراوانی خواهد کرد. رم 16گیگابایتی این مدل همچنان از نوع DDR3 و حافظه داخلی آن هم 256 گیگابایت از نوع SSD با اتصال PCI-e است. عملکرد باتری MacBook Pro بهبودیافته و شارژدهی آن در شرایط وبگردی با اتصال Wi-Fi از 9 به 10 ساعت رسیده است که بیش از یک روز کامل کاری را پوشش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر