نوکیا ۷ پلاس اولین گوشی اچ‌ ام‌ دی گلوبال با نمایشگر ۱۸:۹ است

عصر کالا- گزارشی جدید حاکی از عرضه‌ی گسترده مدل «پلاس» نوکیا ۷ با دوربین دوگانه، نمایشگر کشیده ۱۸:۹ و حاشیه‌های باریک است.

نوکیا ۷ پلاس اولین گوشی اچ‌ ام‌ دی گلوبال با نمایشگر ۱۸:۹ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال برای رونمایی از گوشی‌های هوشمند خود در اواخر ماه فوریه برنامه‌ریزی کرده است؛ به‌ نظر می‌رسد مدل «پلاس» نوکیا 7 یکی از محصولاتی است که فنلاندی‌ها تا چند هفته آینده به نمایش خواهند گذاشت. نسخه استاندارد این گوشی اواخر سال 2017 برای عرضه در بازار چین معرفی شد؛ اما نسخه «پلاس» میان‌رده جدید اچ‌ام‌دی در حال آماده‌سازی برای عرضه جهانی است.

    گمانه‏‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که نوکیا 7 پلاس به صفحه‌نمایش 6 اینچی مجهز خواهد شد. به‌ نظر می‌رسد این مدل به‌عنوان اولین گوشی با برند نوکیا عرضه خواهد شد که نمایشگر 18:9 دارد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر شده‌اند و لوگوی نوکیا همچنان در پنل جلوی گوشی وجود دارد. برای محافظت از صفحه‌نمایش، از لایه گوریلا گلس استفاده خواهد شد و پنل پشتی نسخه جدید نوکیا 7 از جنس آلومینیوم خواهد بود. در مقایسه با نوکیا 7، اندازه صفحه‌نمایش 0.3 اینچ افزایش یافته و نسبت ابعاد نمایشگر از 16:9 به 18:9 تغییر پیدا کرده است.

    بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، مدل 6 اینچی نوکیا 7 از دوربین دوگانه با لنز لایکا استفاده می‎کند؛ در پنل پشتی، دو سنسور 12 مگاپیکسلی واید و 13 مگاپیکسلی تله جای گرفته است. ضمن اینکه امکان بزرگ‌نمایی دو برابری به وسیله دوربین اصلی، وجود دارد. اچ‌ام‌دی گلوبال برای گوشی جدیدش، حالت عکاسی Pro Mode را در نظر گرفته است که تنظیم پارامترهای مختلف دوربین را امکان‌پذیر خواهد کرد. برای ثبت تصاویر عکاسی سلفی، سنسور 16 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر وجود دارد و می‌توانید از دوربین اصلی و دوربین سلفی به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید.

    میان‌رده 5.2 اینچی اچ‌ام‌دی که اواخر سال گذشته معرفی شده بود، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با F1.8 دارد؛ ثبت تصاویر سلفی با شاتر ثانویه 5 مگاپیکسلی امکان‌پذیر است. نوکیا 7 نیز به لنزهای ساخت لایکا مجهز شده است.

    طراحی دو رنگ نوکیا 7 پلاس، باعث تمایز این مدل نسبت به نسل قبل شده است؛ دوربین، حسگر اثر انگشت و لوگوی نوکیا با نوار طلایی رنگ از پنل پشتی متمایز هستند. گفته می‌شود پنل پشتی آلومینیومی با بافت سرامیکی، حس متفاوتی هنگام استفاده از مدل 6 اینچی نوکیا 7 ارائه می‎‌دهد.

    تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام با هشت هسته پردازشی کریو 260 با فرکانس حداکثری 2.2 گیگاهرتز، قلب تپنده‌ی میان‌رده جدید اچ‌ام‌دی است؛ این تراشه از واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو 512 استفاده می‎‌کند و مودم X12 LTE کوالکام، دست‌یابی به سرعت دریافت حداکثری 600 مگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر خواهد کرد و سرعت بارگذاری به 150 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. پیش‌بینی شده است که گوشی نوکیا 7 پلاس، تنها با 4 گیگابایت رم همراه خواهد بود و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ فضای ذخیره‎سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD قابل ارتقاء است. برای شارژ باتری یا اتصال گوشی به دستگاه‌های دیگر، یک پورت یواس‌بی نوع سی در لبه‌ی پایین گوشی جای گرفته است و امکان شارژ سریع باتری با پشتیبانی از فناوری Quick Charge کوالکام وجود خواهد داشت.

    میان‌رده 6 اینچی اچ‌ام‌دی، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید اوریو را اجرا خواهد کرد؛ رابط‌ کاربری به نسخه خالص اندروید بسیار نزدیک خواهد بود. در حال‌ حاضر جزئیات بیشتری از مدل جدید نوکیا 7 وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر