موبایل ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان گران شد+ جدول نرخ‌ها

عصر کالا- با گذشت چند روز از اجرای طرح ریجستری در بازار شاهد افزایش قیمت گوشی موبایل در سطح بازار از ۱۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان در انواع مدل هستیم.

موبایل ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان گران شد+ جدول نرخ‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، پس از اجرای طرح ریجستری از 29 مهر ماه، شاهد افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در بازار هستیم که این نرخ‌ها از 30 تا 400 هزار تومان در مدل‌های مختلف گوشی افزایش قیمت داشته است.

    فروشندگان بازار موبایل ایران اجرای طرح ریجستری را در بازار پس از چندین سال وقفه و اما و اگرهای اجرایی شدن آن در سطح کلی جامعه چندان مناسب نمی‌دانند و با این حال شاهد افزایش قیمت گوشی مدل‌های مختلف گوشی موبایل در بازار هستیم.

    یکی از فروشندگان بازار موبایل ایران درباره علت افزایش قیمت تلفن همراه، گفت: افزایش قیمت تلفن همراه در بازار به دلیل جو روانی حاکی از اجرای طرح ریجستری است و در حال حاضر هیچ دلیل منطقی برای صعودی شدن نرخ‌ها در بازار نداریم.

    یکی دیگر از فروشندگان بازار موبایل تصریح کرد: قبل از 30 مهر ماه، تمامی مغازه‌ها با حراج گوشی‌های تلفن همراه درصدد خالی کردن انبار خود بودند تا مجبور به باز کردن جعبه‌ها و انداختن سیم‌کارت در آن نباشند که با وجود قیمت پایین تلفن‌ها چندان استقبالی از بازار نشد و اکثر فروشندگان مجبور شدند تمامی ساعات، قبل از اجاری طرح ریجستری را به سیم کارت انداختن داخل گوشی‌ها و پلمب مجدد آن بپردازند و این در حالی است که هیچ‌کدام در هنگام فروش، انداختن سیم‌کارت را قبول نمی‌کنند و به همین علت که خریداران نیز اطمینانی به آکبند بودن گوشی ندارند، بازار بسیار خلوت شده و با وجود نبود مشتری باز هم قیمت‌ها کاهش نیافته است.

    یکی از مشتریان در بازار موبایل ایران گفت: اجرایی شدن طرح ریجستری در بازار موجب شده تا فروشندگان از آب گل آلود ماهی بگیرند و تلفن‌های سیم کارت خورده را که دست دوم محسوب می‌شود با نرخ بالاتری از بازار حتی تا 400 هزار تومان به مشتری بفروشند و این شرایط به طور کلی به ضرر مشتریان خواهد بود.

    یکی دیگر از فروشندگان در توضیح بیشترین افزایش قیمت گوشی‌های موبایل گفت: بیشترین افزایش قیمت مربوط به به برند اپل و سامسونگ بوده است و شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت‌ کلیه برندها در بازار هستیم.

    این درحالی است که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح شرایط بازار موبایل پس از اجرای طرح ریجستری گفته بود که اجرای طرح ریجستری نباید باعث نابه سامانی در بازار موبایل و افزایش قیمت چشمگیر برای مصرف‌کننده نهایی شود و تنها تغییر قیمت به 5 درصد قیمت تعرفه باز می‌گردد.

    وی تاکید کرد: همزمان با اجرای فاز نخست طرح رجیستری که صرفا به پایش تلفن‌های همراه موجود در شبکه می‌پردازد، شاهد سوءاستفاده و فضاسازی عده‌ای از فرصت‌طلبان در بازار تلفن همراه بودیم. طرح رجیستری تاکنون هیچ هزینه‌ای برای بازار تلفن همراه نداشته و مردم نباید ریال اضافه‌ای بیش از ارزش واقعی گوشی به فرصت‌طلبان پرداخت نمایند. از سویی نظام عرضه و تقاضا نیز تغییری نکرده است.

    براساس این گزارش، حال باید دید با توجه به وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر عدم افزایش قیمت موبایل در روزها و ماه‌های آتی آیا شک ایجاد شده از اجرای طرح ریجستری در بازار فروکش خواهد کرد و یا شاهد افزایش بی‌رویه قیمت گوشی تلفن همراه در بازار خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر