آغاز مرحله ششم اجرای طرح رجیستری از فردا

عصر کالا- فردا شنبه با اجرای ششمین مرحله از طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری)، ۷ برند و ۲مدل مشمول رجیستری شده‌اند و در هفته آینده نیز ۲ برند جدید به این طرح اضافه خواهند شد.

آغاز مرحله ششم اجرای طرح رجیستری از فردا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، گوشی‌های نوکیا و هوآوی از فردا شنبه 19 اسفندماه مشمول طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) می‌شوند.

    پیش از این نیز گوشی‌های برندهای اپل، بلک‌بری، موتورولا، گوگل پیکسل و ال‌جی به علاوه دو مدل گلکسی s9 و گلکسی s9 پلاس سامسونگ مشمول طرح رجیستری شده بودند.

    تاکید می‌شود که طبق رویه‌ قبلی، برندهای نوکیا و هوآوی از ابتدای روز شنبه (ساعت 00:00 بامداد) شنبه مورخ 19 اسفند 96 مشمول رجیستری می‌شود.

    درباره گوشی‌های این برندها باید توجه به چند نکته ضروری می شود.

    اگر کاربران تلفن همراه با برند‌های نوکیا و هواوی دارند که به هر دلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه خود را با قراردادن سیمکارت داخل آن روشن کنند و حتی المقدور با آن تماس بگیرند، یا پیامکی ارسال کنند.

    بنابر تاکید کمیته رجیستری اگر تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت است، با قرار دادن سیمکارت درون همه شکاف‌ها (Slot) تلفن همراه را فعال کنند. این کمیته همچنین تاکید دارد که تمامی slotها با یک سیمکارت فعال شود.

    خریداران نیز باید توجه داشته باشند، از فردا هنگام خرید گوشی‌های برندهای نوکیا و هوآوی حتما استعلام و فعال سازی گوشی را همان موقع انجام دهند. سامانه استعلام و فعال سازی رجیستری از طریق ستاره 7777 مربع در دسترس است.

    گوشی‌ها و تجهیزاتی که پیش از این در شبکه فعال بوده‌اند مشمول این طرح نمی‌شوند.

    یکی از فرآیندهای ضروری که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند انتقال مالکیت برای واگذاری گوشی‌های دست دوم است که اگر گوشی فعالی به شخص دیگری واگذار شود، باید فرآیند تغییر مالکیت و فعال‌سازی آن انجام شود.

    برای این کار فروشنده باید IMEI گوشی را به همراه شماره تلفن خریدار در سامانه #7777* وارد کند تا کد فعال‌سازی برای خریدار صادر شود. 

    در مرحله هفتم اجرای طرح رجیستری نیز قرار است از هفته آینده برندهای سونی و تکنو از شنبه 26 اسفندماه 96 مشمول رجیستری شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر