محبوب‌ترین تلفن‌های غیر هوشمند

عصر کالا- از زمانی که تلفن همراه وارد بازار شد و به سرعت در جیب همه افراد جامعه خود را جا کرد زمانی نگذشته است. با این حال سرعت پیشرفت این دستگاه در این سال‌ها چنان بالا بوده که از دیدن گوشی‌های ده، پانزده سال پیش تعجب می‌کنیم که چگونه با این دستگاه‌ها کار می‌کردیم و راضی هم بودیم.

محبوب‌ترین تلفن‌های غیر هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، هنگام تولد موبایل همه این دستگاه‌ها ساده بودند و در آنها خبری از هوش مصنوعی نبود. تلفن‌هایی که به معنای واقعی کلمه فقط یک تلفن بودند و ابزاری برای برقراری ارتباط از طریق تماس صوتی یا نهایتا ارسال پیامک. به مرور از این دستگاه استفاده‌های بیشتر شد و تولیدکنندگان تلفن همراه قابلیت‌ها و ویژگی‌های چشمگیری را در آنها جای دادند و کاربران هم به‌خوبی استقبال کردند. این سیر صعودی تا جایی رسید که حالا برقراری تماس تلفنی آخرین کارآیی موبایل محسوب می‌شود. همه هنگام خرید تلفن همراه به جزئیاتی از قبیل کیفیت دوربین، سرعت و مقاومت و حتی میزان حافظه آن اهمیت می‌دهند. درواقع تلفن‌های هوشمند چنان در کاربران رسوخ کرده که گویا قصد دارد تلفن‌های ساده را به‌کلی منسوخ کند. هرچند این امر تاکنون امکان‌پذیر نشده و طبق شواهد نخواهد شد. یکی از سردمداران تولید تلفن‌های ساده که تمام‌قد ایستاده و نمی‌گذارد این دستگاه‌ها به تاریخ بپیوندند نوکیا است.

    این کمپانی با اینکه با افت‌وخیزهای بسیاری در این سال‌ها روبه‌رو بود همچنان تلفن ساده تولید می‌کند و جالب اینجاست که این دسته از موبایل‌هایش طرفداران پروپاقرص خود رادارند. درواقع برخی کاربران به این نتیجه رسیده‌اند که تلفن همراه را باید از ابزاری هوشمند برای انجام کارهای روزانه جدا کرد. این دسته از افراد دو گوشی در دست دارند؛ یکی هوشمند و دیگری غیرهوشمند و فقط برای برقراری تماس صوتی و ارسال پیامک.  البته در این میان کاربرانی هم هستند که به‌طور کلی با پیشرفت‌های روز تکنولوژی بیگانه‌اند و درواقع علاقه‌ای به استفاده از آنها و جای‌دادنشان در زندگی روزانه ندارند. این دسته از افراد همچنان به گوشی‌های ساده و غیرهوشمند متعهد مانده‌اند و از آنها استفاده می‌کنند. به هر حال هرچه هست موضوع مهم اینجاست که تعداد طرفداران گوشی‌های غیرهوشمند نه‌تنها در کشورمان بلکه در کل جهان آنقدر است که برای تولیدکنندگانی مانند نوکیا و حتی سامسونگ که در تولید گوشی‌های هوشمند سری در سرها درآورده است انگیزه تولید این دسته از گوشی‌ها را ایجاد کند.

    سامسونگ در سال 2016 با تولید بیش از 52 میلیون دستگاه گوشی غیر هوشمند 2/ 13درصد از این بازار را به خود اختصاص داده و مقام نخست را در این حوزه از آن خود کرده است. در رتبه دوم نوکیا قرار دارد که با تولید 35 میلیون دستگاه گوشی غیرهوشمند بیش از 9/ 8 درصد از سهم بازار گوشی‌های غیر هوشمند را به خود اختصاص داده است. جایگاه سوم هم به آلکاتل می‌رسد که با تولید 28 میلیون دستگاه گوشی غیرهوشمند 7درصد از این بازار را از آن خود کرده است. این روند همچنان ادامه دارد و هنوز هم می‌بینیم که این کمپانی‌ها و دیگر تولیدکنندگان دست از عرضه گوشی‌های غیرهوشمند در بازار برنداشته‌اند و البته تقاضای قابل توجهی هم این میان وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین گوشی‌های غیرهوشمند بازار می‌پردازیم که همچنان جزو پرطرفدارترین‌ها هستند و کاربران را از خود راضی نگه داشته‌اند.

    نوکیا 8110

    گوشی‌های غیرهوشمند نوکیا بیشتر جنبه نوستالژیک دارد و به همین سبب هنوز هم هستند کسانی که دوست دارند از تلفن‌های قدیمی این کمپانی استفاده کنند. نوکیا با علم به این موضوع در سال‌های اخیر گوشی‌های قدیمی خود را با کمی تغییر و تحول و پشتیبانی از 4G دوباره طراحی و راهی بازار کرده است. یکی از این موبایل‌ها 8110 است که در فوریه سال جاری میلادی رونمایی شد و به زودی وارد بازارهای جهانی می‌شود.  این گوشی که به نوکیا موزی هم شهرت دارد از دسته موبایل‌های کشویی است. نوکیا 8110 با 4/ 2 اینچ و 117 گرم وزن ابعادی معادل 5/ 133 در 3/ 49 در 9/ 14 میلی‌متر دارد. 4 گیگابایت حافظه داخلی، رم 512 مگابایتی و باتری 1500 میلی‌آمپری از ویژگی‌های این موبایل نوکیا است. دوربین این گوشی دوسیم‌کارته 2 مگاپیکسل به همراه فلش LED است و همان‌طور که انتظار می‌رود فاقد دوربین سلفی است.


    نوکیا 3310

    این موبایل هم یکی دیگر از خاطره‌انگیزهای نوکیا است که در فوریه 2017 معرفی شد؛ یک گوشی 4/ 2 اینچی با ابعادی معادل 6/ 115 در 51 در 8/ 12 میلی‌متر. این گوشی غیرهوشمند ولی محبوب 16 مگابایت حافظه داخلی دارد و باتری آن هم 1200 میلی‌آمپر است. دوربین 2 مگاپیکسلی که با فلش LED همراه است از ویژگی‌های این گوشی است و در آن خبری از دوربین دوم نیست. این گوشی دو سیم‌کارته از اینترنت 2G پشتیبانی می‌کند. البته از بازی مشهور مار غافل نشویم که در این موبایل جای گرفته و منتظر طرفدارانش است.


    سامسونگ metro 360

    گوشی‌های کلاسیک سامسونگ همچنان هرساله در حال تولید و عرضه هستند. البته این کمپانی در کشور ما به گوشی‌های هوشمندش شهرت دارد و درواقع پس از رونمایی گوشی‌های هوشمندش به طرفداران خود افزود. metro 360 از موبایل‌های غیرهوشمندی است که در سال 2015 رونمایی شد. این موبایل 4/ 2اینچی با 83 گرم وزن ابعادی معادل 3/ 117 در 5/ 49 در 4/ 11 دارد. 64 مگابایت رم و باتری 1000 میلی‌آمپری از جمله ویژگی‌های این تلفن غیرهوشمند محسوب می‌شود. دوربین metro 360  15/ 3 مگاپیکسل است و طبعا نباید از آن انتظار تصاویر باکیفیت را داشت. دوربین دوم هم در این گوشی بنا بر رسم و سیاق گوشی‌های کلاسیک دیده نمی‌شود.


    کاترپیلار B30

    همه برند کاترپیلار را به مقاومت و صد البته ظاهر خشک و خشن می‌شناسیم. همین ظاهر و باطن قوی و محکم باعث شده گوشی‌های این کمپانی طرفداران ویژه خود را داشته باشد. مدل B30 در ژوئن 2015 رونمایی شد. این موبایل 2اینچی 101 گرم وزن دارد و ابعادش برابر است با 118 در 54 در 16. کاترپیلار در این گوشی 16گیگابایت حافظه داخلی جا داده است که برای این گوشی با چنین مشخصاتی به نظر کافی می‌رسد. دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی به همراه فلش LED و باتری 1000 میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه به شمار می‌رود. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم در این گوشی هم خبری از دوربین دوم نیست.


    آلکاتل 1050D

    کمپانی آلکاتل را همه کسانی که بدو پیدایش تلفن همراه را یادشان می‌آید می‌شناسند. این کمپانی در آن سال‌ها طرفداران جالب توجهی داشت ولی بعدها آن‌طور که باید نتوانست همگام با سایر رقبا پیش برود. با این حال دست از تلاش برنداشته و همچنان در تلاش است اندک مخاطبانی را که دارد از دست ندهد. آلکاتل از سردمداران تولید گوشی‌های غیرهوشمند و کلاسیک است. مدل D105 یکی از غیرهوشمندهایی است که با 63 گرم وزن ابعادی معادل 5/ 108 در 8/ 44 در 129 میلی‌متر دارد. باتری این گوشی 8/ 1 اینچی 400 میلی‌آمپر است و 32 گیگابایت حافظه در خود جا داده است. این گوشی دوسیم‌کارته است و از شبکه 2G پشتیبانی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر