حدود ۱.۵ میلیارد گوشی در سال ۲۰۱۷ فروخته شد

عصر کالا- فهرست پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های همراه و هوشمند اعلام شده که بر اساس آن شرکت کره‌ای سامسونگ با حفظ جایگاه نخست خود، در صدر قرار گرفته است.

حدود ۱.۵ میلیارد گوشی در سال ۲۰۱۷ فروخته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، دو شرکت و موسسه آماری اینترنشنال دیتا و استراتژی آنالیتیک با انتشار گزارش‌های فصلی و سالانه خود از فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2017 به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای فعال در زمینه تولید و فروش گوشی‌های هوشمند را نیز ارائه داده‌اند.

    طبق این آمار، سامسونگ که در سال 2016 میلادی نیز در صدر فهرست پرفروش‌ترین برند سال جای گرفته بود، با حفظ جایگاه نخست خود در سال 2017 نیز به همین عنوان شناخته شد و در رتبه نخست رده‌بندی در جهان ایستاد.

    این دو موسسه آماری گزارش‌های مختلفی از فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه پایانی و مجموع کل سال 2017 منتشر کرده‌اند. گزارش سه ماهه چهارم و پایانی سال گذشته 2017 میلادی حاکی از آن است که شرکت آمریکایی اپل با فروش 77.3 میلیون دستگاه گوشی آیفون توانسته است بیشترین میزان فروش را در این سه ماهه پایانی سال از آنِ خود کند.

    این در حالیست که گزارش سالانه این موسسات آماری نشان دهنده آن است که رقیب کره‌ای آن یعنی سامسونگ توانسته است با فروش 317 میلیون دستگاه گوشی همانند سال 2016، همچنان در رتبه نخست پرفروش‌ترین‌ها جای بگیرد.

    در این گزارش، برندی که عملکرد بسیار متفاوتی داشت، شرکت چینی شیائومی بود که تقریبا با دو برابر کردن میزان فروش محصولات خود توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. این بدان معناست که این برند چینی که در سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی تنها 14.3 میلیون گوشی فروخته بود، در مدت زمان مشابه سال 2017 موفق شد 28.1 میلیون دستگاه گوشی را به فروش برساند.

    همچنین فصل پایانی و سه ماهه چهارم سال 2017 علی رغم فصل تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی، برای تمامی غول های تکنولوژی در جهان فصل خوبی از لحاظ میزان فروش موفقیت آمیز نبوده است و اکثر آنها با پدیده کاهش فروش محصولات خود مواجه شده‌اند. به گونه‌ای که در فصل چهارم سال 2017 میزان فروش 400 میلیون دستگاه ثبت شده است درحالیکه مجموع گوشی‌های فروخته‌شده در مدت مشابه سال 2016 به میزان 438 میلیون دستگاه بود.

    بر اساس آمار این دو موسسه تحقیقاتی، از هر پنج گوشی فروخته شده در سال 2017 یک گوشی از برند سامسونگ بوده است. پس از سامسونگ، اپل با اختصاص دادن 14.7 درصد از سهم بازار به خود، در رتبه دوم این فهرست جای گرفته است. شرکت‌های چینی هوآوی و اوپو نیز به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب رتبه‌بندی سال 2016 که دقیقا به همین منوال بود، باری دیگر در سال 2017 هم تکرار شد.

    در اینجا باید گفت با اینکه آمار بدست آمده و منتشر شده از سوی این دو موسسه تحقیقاتی اندکی با هم تفاوت دارد، اما به طور کلی مجموع کل گوشی‌هایی که در سال 2017 به فروش رفته است، حدود 1.5 میلیارد دستگاه گزارش شده است که این مقدار تقریبا برابر با همان آمار سال 2016 است که خود نشان دهنده آن است که بازار گوشی های هوشمند اشباع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر