عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مصرف کالای داخلی موجب بالارفتن ارزش پول ملی و ایجاد اشتغال می‌شود

عصر کالا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مصرف کالای داخلی را موجب بالارفتن ارزش پول ملی و ایجاد شغل دانست.

مصرف کالای داخلی موجب بالارفتن ارزش پول ملی و ایجاد اشتغال می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت, عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به شعار ‌ "حمایت از کالای ایرانی" که مقام معظم رهبری در ابتدای سال مطرح کردند، عنوان کرد: نامگذاری امسال نیز در جهت پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و اصل و اساس اقتصاد مقاومتی مصرف کالای داخلی است.

    نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید وابسته به تقاضای بازار و مردم است، افزود: عرضه و تقاضا بستگی به سلیقه مصرف کننده دارد و تولیدکننده داخلی هرچقدر تولید با کیفیتی ارائه دهد؛ولی وقتی مصرف کننده تمایل به مصرف کالای داخلی نداشته باشد، در این مسیر با با مشکل مواجه خواهد شد.

    فرهنگ مصرف داخلی باید برای مردم جا بیفتد

    وی با تأکید براینکه فرهنگ مصرف داخلی باید برای مردم جا بیفتد، ادامه داد: همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها مسئول باید در این زمینهی احساس مسئولیت کنند و فرهنگ استکباری خرید هر نوع جنس خارجی را باید کنار گذاشت.

    یوسفیان ملا، مصرف کالای داخلی را منجر به ایجاد اشتغال و بالارفتن ارزش پول ملی خواند و افزود: همه ابعاد و شاخصه‌های اقتصادی در مصرف و حمایت از کالای داخلی نقش دارد و نتیجه و ثمره استفاده از کالای داخلی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با شکوفایی اقتصادی ما در ابعاد سیاسی،فرهنگی و اجتماعی نیز رشد خواهیم داشت و قطعا بهبود وضعیت اقتصادی آثار و برکات بسیار دیگری را به دنبال خواهد داشت، گفت: بدون اقتصاد چرخ سایر امور نمی‌گردد و امیدواریم عزمی جدی در کشور برای تحقق شعار سال عملی شود.

    وی افزایش کیفیت کالا از سوی تولیدکنندگان را یکی از نکات بسیار مهم دانست و گفت: این کیفیت باید به گونه‌ای باشد که مصرف کننده با میل و اشتیاق به سمت کالای تولید داخل حرکت کند؛نه اینکه مصرف کننده از روی اجبار به این سمت برود.

    عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای مثال در صنعت خودرو باید در فضایی رقابتی شرایط به گونه‌ای شود که تولید داخل توانایی رقابت با محصولات روز دنیا را داشته باشد نه اینکه تعرفه‌های واردات خودرو به گونه‌ای باشد که بازار داخل در انحصار دو شرکت قرار گیرد و کیفیت محصولات هم رشدی نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر