تعداد ایکس ری‌ها در گمرک چهار برابر شد

شناسایی هوشمند کالا‌های قاچاق با سامانه جامع گمرکی

عصر کالا- گمرک ایران از افزایش چهار برابری تعداد ایکس ری‌ها در گمرکات خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون شناسایی کالا‌های قاچاق با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به صورت هوشمند انجام می‌شود.

تعداد ایکس ری‌ها در گمرک چهار برابر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، تعداد ایکس ری‌ها در گمرکات کشور نسبت به سال 92 به چهار برابر افزایش یافته و تجهیز گمرکات به ایکس ری‌های کامیونی طبق برنامه در حال انجام است.
    بنابراین گزارش؛ گمرکات مهم کشور در حال حاضر به ایکس ری‌های کامیونی مجهز شده اند و گمرک ایران سفارش ساخت 6 دستگاه ایکس ری کامیونی را به تولیدکنندگان داخلی داده که در مرحله تحویل و جانمایی است و قرار است گمرک ایران برای تجهیز بیشتر گمرکات کشور به امکانات کنترلی پیشرفته 5 دستگاه ایکس ری خودرویی جدید در سالجاری خریداری نماید.
    گمرک همچنین از شناسایی هوشمند کالا‌های قاچاق با سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی هم خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون به طور میانگین برای تعیین تکلیف محموله‌ها روزانه 10000 مورد استعلام الکترونیکی از سامانه‌های گمرک صورت می‌گیرد.
    بر این اساس تمامی کالا‌های وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی رصد می‌شود و کنترل 100 درصدی کالا‌های وارداتی با استفاده از فن آوری اطلاعات به صورت هوشمند انجام می‌شود و کاملا روشن و مشخص است که چه نوع کالایی و تحت کدام ردیف تعرفه‌ای وارد کشور شده و کالا توسط کدام شرکت کشتیرانی حمل و مشخصات کالا در شرکت‌های بازرسی و بیمه با چه عنوانی ثبت گردیده است.
    امکان رصد صاحب کالا، نوع اظهار و اینکه با کدام وسیله حمل به آدرس کدام انبار حمل شده است از دیگر قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک بوده و جزئی‌ترین اطلاعات این کالا‌ها در سامانه‌های گمرک قابل دسترسی است و حتی یک کانتینر کالای قاچاق هم سال گذشته از گمرکات ترخیص نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر