رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی:

حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ ملی تبدیل شود

عصر کالا- حمایت از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود تا اشتغال و رشد اقتصادی در کشور عملیاتی شود.

حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ ملی تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمد جواد کولیوند روز پنجشنبه  افزود: پس از نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب باید همه مردم و مسئولان برای تحقق این شعار که همان حمایت از کالای ایرانی است، دست در دست هم دهند تا فراخوان ملی در حمایت همه جانبه از کالای ساخت ایران انجام و اجرایی شود.
    وی با اشاره به اینکه شعار سال 97 جنبه کاربردی و اثرگذار در حمایت از کالای ایرانی دارد، اظهار داشت: به منظور ترمیم و احیای اقتصاد داخلی کشور، مقام معظم رهبری امید به استقلال اقتصادی، رونق کارخانه های داخلی واشتغال جوانان در سایه نگاه ویژه به تولیدات کالاهای داخلی را در همگان به وجود آوردند.
    وی بیان داشت: اقدامی که در دهه اخیر با سیاستگذاری های مرتبط و مکمل شعارها و طرح های قبلی به آن اهتمام شده است می تواند با مشارکت و تلاش مردم و مسئولان نتیجه ای ارزنده به همراه داشته باشد.
    وی یادآور شد: نمایندگان مردم درخانه ملت نیز باید با ارائه راهبردهای مناسب در حمایت از این طرح ملی همگام با مردم و مسئولان بکوشند.
    وی گفت: این نامگذاری با هدف استمرار استراتژدی اقتصاد مقاومتی به نام حمایت از کالای ایرانی ازسوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت تا بار دیگر ظرفیت بسیج عمومی مردم در عرصه شکوفایی اقتصاد ملی فعال شود.
    وی با بیان اینکه مردم نبض پرتپش این شعار ملی هستند، ادامه داد: حمایت مردم از کالای ایرانی بدین معناست که هرکس در هر جایگاهی می تواند و موظف است که به تقویت تولید ملی کمک کند.
    وی افزود: مصرف‌کنندگان مرکز ثقل عرصه تولید کشور هستند، زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی می توانند در کمک به رونق صنعت و تولید کشور بستر اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را به وجود آورند.
    وی اظهار داشت: تولیدکنندگان نیز باید با ارتقای کیفیت کالا های تولیدی خود، مصرف کنندگان را در خرید کالای ایرانی ترغیب کنند زیرا چنانچه تولید داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت با نوع خارجی آن باشد خود به خود فرهنگ استفاده ازتولید داخلی در کشور نهادینه می کند.
    این نماینده مجلس ادامه داد: تولید کنندگان داخلی باید به رعایت استانداردهای کیفی و کمی در تولیدات داخلی توجه ویژه ای داشته باشند.
    کولیوند خاطر نشان کرد: باید با اقدامات فرهنگی و رسانه ای در تقویت خودباوری در بین آحاد جامعه بپردازیم تا اولویت فرآیند کاری هر ایرانی در سال 97 را حمایت از کالای ایرانی تشکیل دهد.
    وی تاکید کرد: در رسانه ها نیز باید توجه را معطوف به تبلیغ و مصرف کالای تولید داخل کشور کرد تا افتخاری ملی در کارنامه ملت ایران در سال 97 به ثبت برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر