رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران:

حمایت ازکالاهای ایرانی درمان درد اشتغال است

عصر کالا- تحقق شعار سال جاری با موضوع حمایت از کالای ایرانی ، راهکار مناسبی برای درمان درد چندین ساله بیکاری و اشتغال جوانان در کشور است.

حمایت ازکالاهای ایرانی درمان درد اشتغال است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، عبدالله مهاجر روز یکشنبه در ساری افزود : برای عملی شدن رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره ضرورت حمایت از کالاهای ایرانی ، باید دولت و بخش خصوصی با تمام قوا وارد میدان شوند.
    وی یکی از بسترهای مورد نیاز برای تحقق این شعار را برخورد قاطع با قاچاق کالا برشمرد و گفت : همچنین دولت با حمایت مالی از تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند ، می تواند نقش اساسی در تحقق این شعار داشته باشد.
    دبیر شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در مازندران وظیفه بخش خصوصی را ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی و کاهش هزینه ها دانست و تاکید کرد : مردم به عنوان مصرف کننده تولیدات داخلی باید با خرید کالاهای ایرانی به دولت و بخش خصوصی در تحقق رهنمود رهبر معظم انقلاب کمک کنند.
    وی افزود : انتظار از مصرف کنندگان این است که حتی اگر تولیدات داخلی نسبت به مشابه خارجی از لحاظ کیفی و قیمتی نیز تفاوت داشته باشد ، با مصرف تولیدات داخلی می توانند به اقتصاد ملی و اشتغال آفرینی کمک کنند که نوعی سرمایه گذاری برای پیشرفت و امنیت جامعه به حساب می آید.
    مهاجر گفت : تمامی کشورهای توسعه یافته که این روزها نبض اقتصاد جهان را در اختیار دارند ، پس از جنگ جهانی دوم با حمایت مردم از تولیدات داخلی به توسعه و پیشرفت دست یافتند.
    رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود : مردم ما برای رفع مشکل اشتغال و رسیدن به رونق اقتصادی که مقدمه دستیابی به استاندارد های یک جامعه توسعه یافته است ، باید با مصرف کالاهای داخلی ، تولید ملی را مورد حمایت قرار دهند.
    مهاجر نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و اقبال مردمی به خرید کالاهای ایرانی بسیار موثر توصیف کرد و گفت : تمامی رسانه ها اعم از رسانه های رسمی دیداری ، شنیداری و مکتوب و رسانه های تاثیر گذار مبتنی بر فضای مجازی باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.
    رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 97 را ' حمایت از کالای ایرانی ' اعلام کرد.
    دولت تدبیر و امید هم در پی نامگذاری سال جاری ، در بخشنامه ای تمام دستگاههای دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر