رئیس اتحادیه لوازم خانگی عنوان کرد:

خدمات پس از فروش حلقه گمشده تولید ملی

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان باید ارتقا کیفیت و خدمات پس از فروش لوازم خانگی را در دستور کار خود قرار دهند.

خدمات پس از فروش حلقه گمشده تولید ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد طحان‌پور اظهار کرد:اقتصاد مقاومتی به معنای این است که هر ایرانی باید کالای خوب ایرانی خریداری و مصرف کند ،این شعار  باید به عنوان فرهنگ در کشور عملیاتی شود.

    وی ادامه داد: تولیدکنندگان باید کالایی با کیفیت و با هزینه مناسب تولید و به بازار عرضه کنند،برای مثال با توجه به اینکه لوازم خانگی از جمله کالاهایی است که طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد  تولیدکنندگان باید خدمات پس از فروش مناسبی برای مشتریان خود در نظر بگیرند تا مردم به جای خرید برخی نمونه های بی کیفیت خارجی به سراغ لوازم خانگی های تولید داخلی بروند.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی، با تأکید بر اینکه واردات منظم و هدفمند، تأثیر منفی بر اقتصاد ندارد، گفت: عده ای با استفاده از شعار اقتصاد مقاومتی واردات کالا را ممنوع می کنند ، در حالی که واردات منظم و هدفمند یعنی جلوگیری از ورود کالاهایی که مشابه آن در کشور وجود دارد.

    طحان‌پور بیان کرد: هم اکنون برخی تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه خود از بانک وام دریافت می کنند و سپس کالای خود را به صورت مدت دار به طور مثال 6 ماهه به فروش می رسانند از طرفی دیگر باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را تا پایان 3 ماه بازگردانند در حالیکه که هنوز هیچ‌ پولی دریافت نکرده اند به همین سبب رفع برخی مشکلات از حوزه توانایی تولیدکنندگان خارج است.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: قانون کاری که بر مبنای آن اقدام می شود مشکلات زیادی دارد،این قانون به علت قدمت 40 ساله ای که دارد  باید مورد بازنگری قرار گیرد. بخشی دیگری از مسائل موجود، دولتی بودن برخی کارخانجات تولیدی مواد اولیه لوازم خانگی است که برخی مواقع قیمت مواد اولیه توسط این کارخانجات دولتی در یک حالت ضربتی روند افزایش می یابد و این امر موجب می شود که تولید کننده داخلی نتواند با همتای خارجی خود در بازار رقابت کند.

    این عضو اتاق اصناف در پایان گفت: هم اکنون کیفیت تولیدات داخلی در سطح مناسبی قرار دارد به همین سبب اگر موانعی که بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد مرتفع شود تاثیرات مثبتی در قیمت تمام شده کالا ها به وجود خواهد آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر