عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

تولیدکنندگان داخلی باید ملزم به تولید کالاهای باکیفیت شوند

عصر کالا- یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: همه مردم ایران حمایت از تولید ملی را وظیفه خود می دانند. لکن از تولیدکنندگان ایرانی انتظار داریم تولیداتشان از نظر کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.

تولیدکنندگان داخلی باید ملزم به تولید کالاهای باکیفیت شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، شمس‌الله شریعت‌نژاد در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس ضمن تبریک سال نو بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند قطعا همه مردم ایران حمایت از تولید ملی را وظیفه خود می دانند. لکن از تولیدکنندگان ایرانی انتظار داریم تولیداتشان از نظر کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی باشد. امروز هیچ ایرانی که فرش خارجی خریداری کند، نمی شناسم. لکن هر ایرانی که خودروی ایرانی می خرد اظهار می‌دارد که از روی ناچاری و بی‌پولی است. لذا تولیدکنندگان داخلی باید ملزم به تولید کالای باکیفیت و قابل رقابت باشند.

    وی در ادامه گفت: با وجود شرکت‌های دولتی که 70 درصد بودجه کشور را در اختیار دارند و انگیزه‌ای برای رقابت ندارند، چگونه می شود در راستای حمایت از کالای ایرانی گام برداشت. باید با قاچاق کالا و اقتصاد دلالی مبارزه کرد. باید با افزایش لجام گسیخته قیمت ارز که باعث کاهش ارزش پول ملی می شود، مبارزه کرد. بخشی از این اقدامات در توان نظام است که با هماهنگی سه قوه و نظارت عالمانه قابل انجام است.

    نماینده مردم تنکابن در مجلس اظهار کرد: به نظر می‌رسد اهمیت درآمدهای نامشروع در اقتصاد ملی به عنوان تهدیدی برای اقتصاد کشور به باور همگان نرسیده است.

    وی افزود: هجوم گردشگران به استان‌های شمالی به ویژه غرب استان مازندران که نشان دهنده استعداد بالای گردشگری طبیعی در این منطقه از کشور است به صورت کاملا سنتی و بدون برنامه‌ریزی دولتی مورد استقبال مردم قرار گرفته است و همچنین باعث ایجاد زحمت بسیار برای مسافران و مردم محلی شده است. چراکه زیرساخت‌های اولیه آن از جمله مشکلات ترافیکی، بهداشت و مراکز تفرجی فراهم نشده است. متاسفانه عدم تخصیص سرمایه لازم برای سرمایه گذاران و وجود بروکراسی اداری موانع جدی برای ایجاد این زیرساختها می باشد.

    شریعت نژاد خاطرنشان کرد: علیرغم تذکرات مکرر تاکنون هیچ اقدامی حتی در خصوص گردشگری دریایی انجام نشده است. آقای روحانی نمی شود برای مناطقی چون غرب استان مازندران سیاستی اعمال نمود و به عنوان مناطق ویژه گردشگری مبالغی را از گردشگران اخذ کرد و بدون هیچ اعتبار استانی و ملی خدمات به مسافران ارائه داد.

    وی افزود: از جمله موضوعاتی که باعث نارضایتی و بی‌اعتمادی شده است، بحث بنیاد علوی است که اکنون وابسته به بنیاد مستضعفان است. با توجه به ماهیت حقوقی بنیاد علوی در خصوص مالکیت اراضی خود باید دید که چگونه با مردم برخورد می کند و چه مطالبه‌ای دارد. بنیاد مستضعفان که برای حمایت از ضعفا خلق شده است حداقل انتظار این است که حقوق مردم را محترم بشمارد و مطالبه غیرحق نداشته باشد. بنیاد علوی ادعا دارد همه اراضی که به نام شاه وقت سند خورده است و باطل شده است، متعلق به او است و  مردمی که چند نسل است که این اراضی را آباد کرده و در آنجا کشاورزی می کنند باید برای اخذ سند 50 درصد قیمت روز را به بنیاد علوی بپردازند. مردم امروز نیازمند حمایت شما نمایندگان در این زمینه هستند. لذا نمایندگان درخواست تحقیق و تفحص از بنیاد علوی را با 151 امضا داشتند اما پیگیری‌ها محقق نشده است. درخواست دارم مجددا تحقیق و تفحص از این بنیاد محقق شود.

    نماینده تنکابن و رامسر در ادامه گفت: دولت محترم هیچگونه مساعدتی در بخش کاشت و داشت محصولات نمی کند. دولت هنوز نتوانسته بانکهای خصوصی را مجاب کند تا خسارت برف سنگین 1392 را به  صورت امهال وامهای سررسید شده بپذیرد. چرا با فشار به مردم و اعمال سیاستهای نادرست مردم را در مقابل نظام قرار می‌دهید. اجازه دهید مردم خود برای خود فکری کنند. مردم در شرایطی قرار دارند که بیش از هر چیز از انحلال وزارت کشاورزی خوشحال می شوند.

    شریعت نژاد در پایان گفت: آقای آخوندی از شما خواهشمندم پس از پیگیری‌های چهار ساله‌ام در خصوص اصلاح حریم جاده‌های غرب مازندران اقدامات لازم را انجام دهید. آقای هاشمی خواهشمندم انتظار مردم در بحث بیمارستان عباس‌آباد و تامین پزشکان منطقه را فراهم کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر