یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

حمایت از کالای ایرانی راهکار عبور از مشکلات اقتصادی

عصر کالا- تولیدکنندگان و صنعتگران باید در زمینه کیفیت و قیمت کالاهای داخلی رقابت ایجاد کنند. ما باید داشته‌های خود در کشور را باور کنیم و در این خصوص باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

حمایت از کالای ایرانی راهکار عبور از مشکلات اقتصادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، علی اکبری در رابطه با شعار سال (حمایت از کالای ایرانی)، بیان کرد: این شعار در شرایط کنونی که ما هنوز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و تحریم‌ها نیز به طور کامل برداشته نشده است، بسیار شعار مناسبی است. این شعار در ادامه بحث اقتصاد مقاومتی قرار دارد. ما اگر به داشته‌های خود در کشور توجه کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را تعدیل کنیم.
    وی در ادامه بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند پیش‌نیازهایی است. تولیدکنندگان و صنعتگران باید در زمینه کیفیت و قیمت رقابت ایجاد کنند. ما در کشورمان کالاهای مرغوبی داریم و متاسفانه برخی از تولیدکنندگان به لحاظ اینکه بازار بهتری داشته باشند و یا اینکه کالای خود را باور ندارند با مارک دیگری کالا را در کشور عرضه می‌کنند که در این خصوص باید فرهنگ‌سازی شود.
    نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ما باید نگاه جامع‌تری به حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم. ما باید با مسائل قاچاق و شبه قاچاق که خود به خود به تولید داخل لطمه می‌زنند برخورد کنیم.
    وی افزود: امروز پیشینه ذهنی که در رابطه با ترجیح کالای خارجی به کالای داخلی ایجاد شده یک چالش است و ما نباید به داشته‌های خود کم اهمیت باشیم. در زمینه حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگ‌سازی رسانه‌ای صورت گیرد، تولیدکنندگان نیز باید در حوزه رقابت کار را پیش ببرند. تولیدکنندگان باید به کیفیت، قیمت و پایداری محصول توجه کنند و به یک سود مقطعی قانع نشوند.
    وی در پایان گفت: بنده تا جایی که وظیفه شخصی‌ام ایجاب می‌کند به استفاده از کالای ایرانی توجه دارم و از نظر من این مساله باید در جامعه دنبال شود تا بتوان از مشکلات اقتصادی عبور کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر