تولید با کیفیت شرط خرید کالای ایرانی

عصر کالا- مقام مسئول کارگری اولین توصیه برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را مستلزم تولید کالای با کیفیت توسط تولیدکنندگان می‌داند.

تولید با کیفیت شرط خرید کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، فتح اله بیات با اشاره به نامگذاری سال1397 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی و تاکید بر خرید محصولات داخلی با توجه به حساسیت و موقعیت خطیر کشور در شرایط کنونی است. امروز اکثر کارگاهها، بنگاه‌ها و شرکت‌های داخلی به لحاظ اقتصادی، تولیدی و حتی واردات و صادرات با مشکل مواجه شده‌اند و قادر به تامین مواد اولیه و رقابت نیستند در نتیجه به تعدیل نیروی انسانی و کارگران روی می‌آورند.

    وی ادامه داد: وقتی از کالای داخلی استفاده کنیم قطعا رونق اقتصادی به وجود می آید و در ادامه رونق اقتصادی، بازار تولید جان می‌گیرد و تولید کنندگان می‌توانند با تولید محصولات با کیفیت و رقابت پذیر و عرضه آن به بازارهای صادرات، برای کشور ارزآوری داشته باشند.

    رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی اولین گام برای خرید محصولات ایرانی را تولید جنس با کیفیت دانست و گفت: توصیه اول من به تولید کنندگان این است. اگر جنس با کیفیت و مرغوب تولید کنند که قابل رقابت باشد مردم هم از خرید آن استقبال می‌کنند.

    بیات گفت: مصرف کننده داخلی وقتی از کیفیت جنس مطمئن شد و احساس کرد ارزش پول دادن را دارد به تدریج به مصرف کالای ایرانی رغبت پیدا می‌کند، ولی وقتی که حمایت از کالای داخلی در حد شعار و حرف باشد نتیجه‌ای ندارد.

    وی در پایان گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها وظیفه مصرف کننده نیست. همه اقشار جامعه اعم از کارگر و کارمند و سایر گروهها و سازمانها باید حمایت خود را نشان دهند. همچنین دستگاهها، تشکلها و اصناف و سازمانهای مربوطه باید در این زمینه نقش آفرینی و به زیر مجموعه‌های خود اعلام کنند که خرید کالای ایرانی و با کیفیت را در دستور کار قرار دهند تا تولید داخلی احیا شود.

    سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و طی سالهای اخیر غالب نامگذاری‌ها با رویکرد مسایل اقتصادی و توجه به معیشت مردم بوده است.

    پشتیبانی از تولید ملی به‌ منزله حمایت از اشتغال، سرمایه، کار و کارگر ایرانی است و حمایت از کالای ایرانی در جامعه تولید محور محقق می‌شود. 

    نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها، ‌ ریزش نیروهای کار و بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت و تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر