در صحن علنی قرائت شد:

بیانیه ۲۵۰ نماینده مجلس در حمایت از تولید کالای ایرانی

عصر کالا- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۵۰ نماینده مجلس در حمایت از تولید کالای ایرانی با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری و تقویت بنیه اقتصاد مقاومتی را قرائت کرد.

بیانیه ۲۵۰ نماینده مجلس در حمایت از تولید کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه 250 نفر از نمایندگان در خصوص حمایت از تولید کالای ایرانی را به شرح زیر قرائت کرد:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، کاهش تورم از طریق جذب سرمایه‌های سرگردان در جامعه و سبب تقویت روحیه و عزم ملی مردم و در شرایط اقتصادی فعلی باعث رقابتی شدن قیمت و افزایش کیفیت خواهد شد. حمایت از کالاهای ایرانی و تولید ملی مستلزم حرکتی سه‌ جانبه است و آحاد مردم به خاطر نامگذاری امسال می‌باشد. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالاهای ایرانی اعم از دولت، مجلس و نهادهای دیگر هر کدام وظایفی برعهده دارند. تحقق شعار امسال و انجام آن منوط به انجام این وظایف در اسرع وقت است.

    تولید رقابت‌پذیر، ارتقاء بهره وری، کیفیت و عرضه محصولات مرغوب و ارائه نشان‌های تجاری معتبر بر عهده تولیدکننده‌ها است. همچنین مصرف کالاهای ایرانی با کیفیت به منظور تشویق تولیدکنندگان و عزم ملی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی به عهده مصرف‌کننده‌ها است. همچنین نهایت حمایت‌های بیمه‌ای، بانکی و گمرکی و تعرفه‌ای از یک سو و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و زدودن مقررات ضایع بر عهده حاکمیت قرار گرفته است.

    در این میان وظیفه دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور سنگین‌تر است و بقیه قوا با عزم ملی باید در این راستا همکاری کنند، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک به شعار سال 97 از سوی رهبری خود آیت‌الله عظمی خامنه‌ای آمادگی خویش را در جهت استفاده از ابزار نظارتی مجلس و در صورت نیاز قانونگذاری و اصلاح و ویرایش قانون اعلام می‌کنیم و خدا را شاکریم سال گذشته مجلس توفیق یافت گزارش نحوه اجرای حداکثر استفاده از توان تولید و ضرورت کشور را به همراه آسیب‌شناسی و نقاط ضعف اجرایی نموده و هم اکنون در حال اصلاح قانون برای بالا بردن ضمانت اجرایی آن و بستن رخنه‌گاه‌ها و راه‌های دور زدن قانون هستیم.

    ورود کالاهای خارجی که امکان تولید داخلی دارند توسط دستگاه‌های اجرایی و واردات تجهیزات و شیرآلات و کالاهای نیمه ساخته جهت انجام و ارجاع پروژه‌های قانونی حداکثر عملی گردد و همچنین کارگروه مبارزه با کالای قاچاق در مجلس تشکیل شده و گزارش خویش را مبنی بر آسیب شناسی در اجرا و قانون‌گذاری ارائه خواهد نمود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر