توافق بانک‌ها برای اعطای تسهیلات کارت اعتباری خرید کالای ایرانی

عصر کالا- رئیس کانون بانک‌های خصوصی از توافق بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کارت اعتباری خرید کالای ایرانی خبر داد و گفت: بانک‌ها انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی را برای اجرای این طرح آغاز کرده‌اند.

توافق بانک‌ها برای اعطای تسهیلات کارت اعتباری خرید کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی،  کوروش پرویزیان اظهار داشت: در جلساتی که با بانک‌های دولتی و خصوصی در خصوص حمایت از کالای ایرانی داشتیم، مقرر شد بانک‌ها در سیاست‌های اعتباری تسهیلات کارت اعتباری برای خرید کالای ایرانی در نظر بگیرند.
    وی افزود: بانک‌ها انعقاد قرارداد با شرکت‌های داخلی را برای اجرای این طرح آغاز کرده‌اند، ما در بانک پارسیان از طریق لیزینگ پارسیان کار را شروع کرده‌ایم و اطلاعیه این طرح تا چند روز آینده در سایت‌های خودروسازان و شرکت‌های لوازم خانگی درج خواهد شد.
    رئیس کانون بانک‌های خصوصی درخصوص نرخ سود تسهیلات کارت اعتباری خرید کالا، گفت: براساس قراردادی که بانک با شرکت‌های داخلی منعقد می‌کند، نرخ سود متفاوت خواهد بود به طوری که با تخفیف شرکت داخلی، می‌توان نرخ سود تسهیلات را کمتر از 18 درصد هم تعیین کرد.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح تنها از کانال لیزینگ‌ها انجام می‌شود، گفت: خیر، این طرح هم در بانک‌ها و هم از مسیر شرکت‌های لیزینگ انجام می‌شود.
    پرویزیان در پاسخ به این پرسش که آیا میزان کل منابعی که بانک‌ها در این قالب پرداخت می‌کنند، مشخص شده است، اظهارداشت: سقفی برای این طرح تعیین نشده و بانک‌ها متناسب با منابع خود، تسهیلات کارت اعتباری خرید کالا پرداخت می‌کنند.
    وی درخصوص علت عدم استقبال بانک‌ها از طرح بانک مرکزی برای کارت اعتباری عام در سال گذشته، گفت: طرح بانک مرکزی اشکالات کوچکی داشت که برای اجرا باید اصلاح شود، به‌گونه‌ای که بانک‌ها به عنوان تامین کننده منابع و تولیدکننده کالا بتوانند در دامنه اختیارات تعریف شده‌ای، با یکدیگر توافق کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر