با حضور مهمان ویژه در بازار مطرح شد؛

عزم دولت برای جهانی‌کردن دوباره «کفش‌ تبریز»

عصر کالا- صنعت کفش تبریز که به عنوان یکی از برندهای تولید داخلی، آوازه‌ای جهانی دارد، امروز یک مهمان ویژه داشت، مهمانی که آمده بود دغدغه‌ها و مطالبات تولیدکنندگان کفش را جویا شود. روحانی به بازار کفش رفت تا اعلام کند که عزم دولت برای حمایت از تولاید داخلی جدی است.

عزم دولت برای جهانی‌کردن دوباره «کفش‌ تبریز»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حسن روحانی رییس‌جمهور  امروز در جریان سفر خود به تبریز به صورت سرزده به بازار کفش این شهر رفت و در جریان مشکلات و خواسته‌های این صنف قرار گرفت. این اقدام روحانی در سال حمایت از کالای ایرانی اقدامی ارزشمند بود، چه کسی است که نداند صنعت کفش ایران و تبریز در سال‌های گذشته تا چد تحت تاثیر وارادات کفش‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت چینی قرار گرفته بود.

    روحانی به بازار کفش رفت تا ضمن تعلام حمایت از این صنعت، از نزدیک جویای مشکلات تولیدکنندگان کفش باشد. وی در نشست خبری خود با رسانه‌های تبریز درباره بازدید خود از بازار کفش تبریز گفت:« امروز به بازار کفش سر زدیم و خواستیم بگوییم حامی این صنعت هستیم.»

    او در بازار با سعه صدر گله‌ها را شنید.

    کفش تبریز  در مقابل جنس خارجی جنس خوبی دارد و نمی‌توان برای خرید آن بهانه آورد. این جمله‌ای بود که رییس‌جمهور پس از بازدید از بازار با اطمینان اعلام کرد.

    روحانی به یک مغازه چرم فروشی در بازار هم سر زد. صاحب مغازه گفت: اکثر چرم‌های‌مان خارجی است. چرم‌ها مصنوعی بود اما این جای تاسف است.

    در مجموع بازدید امروز رییس‌جمهور و همراهانش از بازار کفش مفید بود؛ چراکه دولتمردان از دیده‌ها و شنیده‌های رودرو می توانند بهره‌برداری کنند.

    رییس‌جمهور در اولین اقدام از استاندار خواست گزارش دقیقی از مشکلات مردم به وی بدهد تا با حمایت بتوان این بازار را گسترش داد.

    روحانی همچنین به شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد که به سرعت و به صورت مستقیم مشکلات کارگران و تولید کنندگان کفش تبریز را بررسی و نسبت به حل معضلات آن‌ها اقدام نماید. وی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، کفش تبریز را دارای برند و کیفیت جهانی دانست و دستور داد برنامه ریزی لازم برای حمایت پایدار از این صنعت صورت پذیرد.

    همواره یکی از انتقادات به دستگاه اجرایی کشور و سایر قوا این بود که به شعار سال توجه عملی نکرده و شعار سال در حد چند همایش، گردهمایی و بنر در سطح شهر باقی مانده است اما این بار رییس‌جمهور با حضور در  بازار کفش تبریز که یکی از مهم‌ترین تولیدات ایرانی در آنجا انجام می‌شود،در همین ماه‌های نخستین سال اعلام کرد که  دولت عملا تحقق شعار سال را در برنامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر