فرهنگ حمایت از تولید داخلی باید در جامعه نهادینه شود

عصر کالا- امام جمعه دیواندره با بیان اینکه فرهنگ حمایت از تولید داخلی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: خرید کالای داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مهمترین عامل در تحقق رهنمود مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال است.

فرهنگ حمایت از تولید داخلی باید در جامعه نهادینه شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، ماموستا معروف خالدی روز پنجشنبه اظهار کرد: خوداتکایی و تکیه بر دانش بومی یکی از عوامل مهم در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری است.
    وی افزود: اصلاح تفکر اقتصادی در جامعه ابتدا با اصلاح الگوی خرید باید صورت گیرد و برای رسیدن به این هدف باید استفاده از تولیدات داخلی که خود عاملی در خوداتکایی است از سوی همه اقشار بویژه مدیران و مسئولان مدنظر باشد.
    ماموستا خالدی تاکید کرد: اگر می خواهیم به رفاه اقتصادی در کشور برسیم باید برای رشد سرمایه های ملی تلاش کنیم و این مهم تنها با کاهش واردات و رفتن به سمت و سوی صادرات و اتکا به تولید داخلی امکان پذیر است.
    امام جمعه دیواندره یادآور شد: سمت و سوی اقتصاد کشور باید حمایت از تولید کننده و مصرف کالای داخلی باشد تا استفاده از کالاهای ایرانی برای همه یک اولویت باشد.
    وی اضافه کرد: دولت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مصمم است و باید همه کمک کنیم از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مسیر توسعه و پیشرفت کشور استفاده بهینه شود.
    ماموستا معروف خالدی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند تا امکان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند، گفت: با به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید و بالا رفتن کیفیت، قاچاق کالا نیز از رونق می‌افتد.
    خطیب جمعه دیواندره یادآور شد: خرید و استفاده از کالاهای تولید داخلی باید از مسئولان شروع شود تا مردم بدانند این موضوع فقط در حد شعار نیست.
    شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 90 کیلومتری غرب سنندج قرار دارد.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه 29 اسفند 1396 لحظاتی پس از تحویل سال 1397 در پیامی به مناسبت آغاز سال 1397، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
    معظم له در این پیام فرمودند: امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولان، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر